گالری ساعت علیزاده
امتیاز جعلی یک سریال در سایت IMDB/ دستکاری در آمار پربازدیدترین سریال نمایش خانگی!

امتیاز جعلی یک سریال در سایت IMDB/ دستکاری در آمار پربازدیدترین سریال نمایش خانگی!

وب سایت IMDB از سایت‌های معتبر در زمینه‌ی امتیازدهی فیلم و سریال است که حتی بسیاری از مخاطبان، ملاک تماشای یک اثر را، میزان رتبه بندی آن در این سایت محبوب می‌دانند.

وب سایت imdb از سایت‌های معتبر در زمینه‌ی امتیازدهی فیلم و سریال است که حتی بسیاری از مخاطبان، ملاک تماشای یک اثر را، میزان رتبه بندی آن در این سایت محبوب می‌دانند.

سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که از آغاز پخش مورد استقبال مخاطبان غیرایرانی نیز قرار گرفته است، هفته گذشته توانست با کسب امتیاز ۸ از ۱۰، در رتبه نخست پربازدیدترین سریال‌های ایرانی در سایت imdb قرار بگیرد.

اما با گذشت تنها چند روز از این اتفاق، تمام آمار و ارقام تغییر کرده و در کمال ناباوری سریال «سیاوش» جایگزین آن شده است!

اگر امروز سری به سایت imdb زده باشید قطعا این جا به جایی آمار و ارقام برای شما هم سوال برانگیز بوده است. سوال اصلی اینجاست که چطور ممکن است سریالی که حتی در پلتفرم نماوا از میزان بازدید کمتری نسبت به «قورباغه» برخوردار است، در سایت imdb رتبه ۸.۶ را به دست آورد و درصدر سریال‌های پربازدید قرار بگیرد!

نکته جالب توجه اینکه امتیازات هر فیلم در پلتفرم ها با توجه به آرایی که بیننده ها به فیلم یا سریال مورد نظر می دهند و تعداد شرکت کننده ها میانگین گرفته می شود. برای مثال ۲۵۰ فیلم برتر imdb با رای گیری بین میلیون ها نفر توانستند امتیازهایی نزدیک به ۷ تا ۹ بگیرند.

این درحالیست که سریال های خودمان با تعداد شرکت کننده کمتر همین امتیازات ۷ تا ۹ را کسب کردند و عجیب آنکه «سیاوش» با رای ۴۷۲ نفر امتیاز ۸.۶ دارد!! و «قورباغه» با شرکت ۴۳۰۹ نفر امتیاز ۷.۹ را گرفته است!

به نظر می‌رسد برخی اشخاص برای به دست آوردن آمارهای فیک و تقلبی حتی در imdb هم پرچمدار شده‌اند!

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.