کد خبر : 42237 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين - 16:43
طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل، یک پیش غذا و  فینگر فود خوشمزه و لذیذ را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل، یک پیش غذا و  فینگر فود خوشمزه و لذیذ را در ادامه مطلب بخوانید.

 

مواد لازم:

خمیر یوفکا: ۳ ورق

سینه مرغ: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

فلفل دلمه یا فلفل کاپیا قرمز رنگ: ۱ عدد

نخود فرنگی: ۱ کاسه کوچک

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل و نمک بمقدار لازم


مواد لازم برای سس بشامل:

کره: ۱/۵ قاشق غذاخوری

آرد: ۱/۵ قاشق غذاخوری

شیر: ۲ لیوان

کمی نمک


مواد لازم برای رومال بین خمیر:

کره: ۳ قاشق غذاخوری

روغن: ۳ قاشق غذاخوری


مواد لازم برای رومال بیرون خمیر:

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

روغن نباتی: ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه:

اول از همه، گوشت مرغ را پخته و خرد کنید. دو قاشق غذاخوری پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. فلفل خرد شده را به پیاز اضافه کرده و کمی بیشتر تفت دهید. در آخر، نخود فرنگی آبپز و نمك فلفل را اضافه و از روی اجاق گاز بردارید.

برای سس بشامل کره را ذوب کرده و به آرد اضافه کنید. آن را تفت دهید تا بوی آرد از بین برود و به تدریج شیر را اضافه کنید. نمک و مقدار کمی فلفل سیاه اضافه کرده و با گوشت مرغ آب پز و خرد شده مخلوط کنید. پیاز سرخ شده، فلفل قرمز و نخود فرنگی را نیز به مواد اضافه و خوب مخلوط کرده و کنار بگذارید.

کره و روغن را در قابلمه ذوب کنید. خمیر را روی پیشخوان پخش و مخلوط روغن ذوب شده را روی آن پخش کنید. حالا خمیر را تاکرده و روغن را دوباره به قسمت بالا و لبه‌ها بمالید. یک سوم ملات را روی قسمت طولانی خمیر گذاشته و رول کنید و به ضخامت دو بند انگشت آنها را برش بزنید.

رول‌های برش خورده را به صورت عمودی روی سینی بچینید و با قلمو زرده تخم مرغ مخلوط با روغن را روی لبه‌ها و دور خمیر بکشید. در انتها در فر ۱۹۰ درجه سانتیگراد و تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شود بپزید و بعد از بیرون آمدن اولین حرارت آنرا سرو کنید.