کد خبر : 72752 تاریخ : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت - 13:31
طرز تهیه سالاد ریگاتونی کلم بروکلی و قارچ سالاد ریگاتونی یکی از سالاد های خوشمزه و جذاب آموزش امروز ما می باشد. ریگاتونی به نوع ماکارونی استفاده شده در این سالاد می گویند که اسم این فرم ماکارونی ریگاتونی است و ترکیب آن با سبزیجات مختلف طعم بسیار خوی می دهد.

سالاد ریگاتونی یکی از سالاد های خوشمزه و جذاب آموزش امروز ما می باشد. ریگاتونی به نوع ماکارونی استفاده شده در این سالاد می گویند که اسم این فرم ماکارونی ریگاتونی است و ترکیب آن با سبزیجات مختلف طعم بسیار خوی می دهد. ریگاتونی نوعی پاستا لوله ای شکل است که دو سر آن خالی می باشد. تهیه این سالاد بسیار آسان است و وقت بسیار کمی را می گیرد و می توانید به راحتی تهیه کنید و با انواع سبزیجات سرو کنید. سالاد ریگاتونی را می توانید برای مهمانی خود نیز استفاده کنید یا به منو کافه و رستوران های خود اضافه کنید. سالاد ریگاتونی با مرغ و کلم بروکلی تهیه می شود و اگر دوست نداشتید می توانید مرغ را حذف کنید در تهیه این سالاد می توانید خلاقیت های مختلف به کار بگیرید می توانید آن را ساده یا قالبی تهیه کنید.

 

مواد لازم:

500 گرم پاستا

1 سر کلم بروکلی خرد شده

250 گرم قارچ اسلایس شده

2 لیوان شیر پر چرب

8_12 حبه سیر رنده شده

3 قاشق غذا خوری آرد برنج یا آرد هم منظوره

نمک،فلفل سیاه و ادویه دلخواه

روغن به مقدار لازم
 

طرز تهیه:

ابتدا پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته بندی پخته و آبکش کنید، همزمان در ماهیتابه روغن بریزید روی حرارت بالا قارچ را تفت دهید، بعد کلم بروکلی را اضافه کنید و روی ظرف بگذارید حدود 5 دقیقه تا کلم بروکلی مقداری نرم شود،بعد قارچ و بروکلی را روی پاستا پخته بریزید و در همان ماهیتابه سیر رنده را با روغن تفت دهید بعد آرد را اضافه کنید تفت دهید و شیر را کم کم اضافه کنید و مرتب و سریع هم بزنید تا آرد گوله نشود،حرارت را کم کنید و بگذارید بجوشد تا سس غلیظ شود. اگر سس بعد از چند دقیقه به قوام مورد نظر شما نرسید یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید(و برعکس اگه خیلی غلیظ شد شیر بیشتر اضافه کنید)، نمک و فلفل را اضافه کرده و هم بزنید، برای اینکه یک سس فوق العاده خامه ای داشته باشید،سس را بوسیله گوشت کوب برقی یا مخلوط کن،کامل یکدست کنید،سپس سس گرم را روی پاستا و کلم بروکلی ،قارچ بریزید و به آرامی مخلوط کنید و درصورت تمایل با فلفل سیاه یا چیلی و پنیر پارمسان سرو کنید.