کد خبر : 72822 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت - 15:53
چگونه کمد لباس را حرفه‌ای مرتب کنیم؟ مرتب کردن لباس ها و چیدمان آن ها داخل کمد و کشو ها نیازمند به کار گیری برخی ترفندها است که در این بخش با آن ها آشنا میشوید. چیدمان مرتب لباس ها داخل کمد باعث میشود وقتی دنبال یک لباس میگردید آن را راحت تر پیدا کنید.

شاید شما هم جزو افرادی هستید که تعداد لباس هایتان خیلی زیاد است و انبوه لباس هایتان را نمیدانید چگونه مرتب کنید، مرتب کردن لباس ها و چیدمان آن ها داخل کمد و کشو ها نیازمند به کار گیری برخی ترفندها است که در این بخش با آن ها آشنا میشوید. چیدمان مرتب لباس ها داخل کمد باعث میشود وقتی دنبال یک لباس میگردید آن را راحت تر پیدا کنید.

اما به گفته‌ی استایلیست های حرفه‌ای چه قوانینی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم برای همه‌ی لباس هایمان فضای کافی داشته باشیم و دیگر با مشکل کمبود لباس روبرو نباشیم؟

 

 

داشتن چند لباس یکسان

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که به خرید بروید و لباس های یکسان و یک رنگ را خریداری کنید. برای حل این مسئله سری به کمد لباس بزنید و لباس های یک رنگ و یک شکل را جداکنید و فقط یک یا حداکثر دو دست از آنان را نگهدارید و بقیه ی لباس ها را بفروشید و یا به خیریه اهدا کنید.

 

لباس های نامناسب

گاهی ما از لباس هایی نگهداری می کنیم که امید داریم بتوانیم آن ها را دوباره بپوشیم اما باید این نکته را در ذهن داشت که آنان فضای اضافه و غیر ضروری را پر می کنند و فضای لباس های قابل استفاده را تنگ می کنند. پس بهتر است لباس هایی که دیگر اندازه نیستند را از کمد حذف کنید.

 

لباس ها را امتحان کنید

سعی کنید لباس هایی که درباره ی پوشیدن آن ها شک دارید را امتحان کنید این کار به شما کمک می کند تا متوجه اندازه و کاربردی بودن آن شوید. ممکن است برخی از لباس ها با تغییر مدل به یک لباس جدید تبدیل شوند و از زیبایی و راحتی آن ها بتوان برای مدت زمان طولانی تری لذت برد.

 

 

قطعات ظریف را جدا کنید

زمانی که لباس های ظریف در کنار لباس های روزمره قرار می گیرند زودتر مستهلک می شود و از بین می روند. بهتر است لباس هایی که گلدوزی یا جواهر دوزی شده، از جنس پارچه های ظریف و کار دست هستند را در کنار قطعاتی قرار دهید که استفاده کمتری دارند و یا آن ها را به صورت بسته بندی شده کنار بگذارید.

 

مرتب کردن لباس ها

معمولا افراد کمد ها را بر اساس نوع لباس دسته بندی می کنند.اما مرتب کردن لباس ها بر اساس رنگ، ظاهر بهتری به کمد شما می بخشد و باعث می شود تا تمامی قطعات دیده شوند. همچنین طبق روانشناسی اینگونه مرتب کردن کمد می تواند حالت روحی را تغییر دهد و ذهن را آرام تر کند.

 

چوب لباسی های نامناسب

یکی از مهمترین دلایل آسیب رسیدن به لباس ها، استفاده از چوب لباسی خشکشویی است. این چوب لباسی ها به بافت پارچه آسیب می رسانند و باعث کش آمدن و از دست رفتن فرم مناسب لباس می شوند. چوب لباسی های استاندارد پرز دار چوبی و یا چوب لباسی های کت و پالتو بهترین گزینه برای آویزان کردن لباس ها هستند.

 

 

لباس ها را بزرگ تا نکنید

بیشتر ما لباس ها را به صورت پهن و گسترده تا می کنیم و این امر باعث می شود که تمامی فضای کمدهایمان پر بشود. اما راه بهتری هم هست! شما می توانید لباس ها را به صورت منظم لوله کنید و روی هم قرار دهید. این کار باعث دو برابر شدن فضای شما و دیده شدن همه ی لباس ها می شود.

 

لباس های آسیب دیده

یکی از دلایل کمبود لباس نگهداری از لباس های آسیب دیده است. لباس ها را خوب بررسی کنید. اگر لباس قابل تعمیر و استفاده است آن را نگه دارید. به یاد داشته باشید که کمد لباس برای نگهداری لباس های قابل استفاده در زمان حال است.

 

لباس های پوشیده شده

یکی از کارهای نادرست قرار دادن لباس های پوشیده شده و چروک داخل کمد است. این امر باعث می شود تا میکروب ها محیط مناسبی برای رشد پیدا کرده و دیگر لباس ها را آلوده کنند و در نهایت غیر قابل استفاده شوند.پس بهتر است لباس ها را قبل از قراردادن در کمد بشوییم و اتو بزنیم تا در زمان های کم بتوانیم از همه ی آنها استفاده کنیم.