گالری ساعت علیزاده
از بانوی اول آمریکا چه می دانیم؟

از بانوی اول آمریکا چه می دانیم؟

جیل بایدن که به مدت ۸ سال در مقام بانوی دوم آمریکا، همسرش جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری وقت (باراک اوباما) را همراهی کرده بود، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، بعنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید ایفای نقش خواهد کرد.

پس از اعلام حضور جو بایدن در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، نام همسر او جیل بایدن، در رسانه‌های غربی مطرح شد. جیل بایدن که به مدت  ۸ سال در مقام بانوی دوم آمریکا، همسرش جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری وقت (باراک اوباما) را همراهی کرده بود، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، بعنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید ایفای نقش خواهد کرد. جیل بایدن در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در حمایت از همسرش گفت: «چگونه بار دیگر می‌توان یک خانواده‌ی از هم پاشیده را دور هم جمع کرد؟ به همان صورت که یک ملت را گرد هم می‌آوریم: با عشق و درک متقابل، با اندکی رفتارهای مهربانانه، با شجاعت و با استقامت».

جیل جاکوبز در سال ۱۹۵۱ در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد. در میان پنج خواهرش از همه بزرگ‌تر بود و در محله ویل گروو در حومه فیلادلفیا بزرگ شد.

قبل از ازدواج با جو بایدن، جیل با همکلاسی دوران کالج بیل استیونسون ازدواج کرده بود.

در سال ۱۹۷۲، جو بایدن، همسر اولش نیلیا و دختر کوچکش نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر خردسال او هانتر و بو از این تصادف جان سالم به دربردند.

 جیل می‌گوید سه‌سال پس از این حادثه او از طریق برادر جو بایدن با او آشنا می‌شود. آن زمان درحالی که جیل هنوز به کالج می‌رفت، جو بایدن سناتور بود.

جیل در مصاحبه با مجله ووگ درباره اولین دیدارشان گفته بود: «آن موقع من با پسر‌هایی قرار می‌گذاشتم که شلوار جین و تیشرت می‌پوشیدند، وقتی جو بایدن مقابل در ظاهر شد، یک کت اسپرت و کفش لوفر بدون بند پوشیده بود. با خودم فکر کردم، خدای من غیرممکنه که رابطه ما به جایی برسد.»

«او 9سال از من بزرگ‌تر بود. اما با هم رفتیم فیلم فرانسوی «یک مرد و یک زن» را در سینما تئاتر فیلادلفیا تماشا کردیم، آره واقعا با هم گرم گرفتیم.»

او می‌گوید قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج جو بایدن را بپذیرد، پنج‌بار درخواست ازدواج او را رد کرده بود.

جیل توضیح می‌دهد: «نمی‌توانستم کاری کنم که بچه‌های بایدن یک‌بار دیگر از دست‌دادن مادر را تجربه کنند. برای همین باید صددرصد مطمئن می‌شدم.»

این زوج در سال ۱۹۷۷ در نیویورک با هم ازدواج کردند. اشلی دختر آنها در سال ۱۹۸۱ متولد شد.

خانم بایدن در طول مبارزات انتخاباتی بار‌ها از خانواده و مشکلاتی که با آن روبه‌ رو شدند، صحبت کرد.

پسر جو بایدن، بو در سال ۲۰۱۵ در ۴۶سالگی در پی ابتلا به سرطان مغز درگذشت.

خانم بایدن درباره همسرش گفت: «می‌دانم اگر ملت را به دست جو بسپاریم، او برای خانواده‌های شما همان کاری را خواهد کرد که برای ما کرده است، ما را در کنار هم نگه داشت و در زمانی که نیاز داشتیم، کمک کرد که پیش برویم.»

 

 

سابقه تدریس جیل بایدن

جیل بایدن سابقه خیلی زیادی در تدریس در دانشگاه و برخی کالج های آمریکا را نیز دارد. جیل به صورت تمام وقت در کالج فنی و اجتماعی دلور در رشته ادبیات انگلیسی تدریس می کرد. پیش از آن وی 13 سال در مدارس دولتی سابقه تدریس داشت و درس ادبیات انگلیسی را تدریس می کرد. در کنار کار تدریس هم به طور نیمه وقت ، در بیمارستان روانپزشکی راکفورد مشغول به کار بود.

جالب است که بدانید طبق مصاحبه ای که جیل اخیرا انجام داده بود گفته بود که اگر او بانوی اول آمریکا نیز شود، دست از  تدریس کردن بر نخواهد داشت و این کار را ادامه خواهد داد. چرا که با این کار به آرامش خاطر زیادی دست پیدا می کند.

وی گفت: “اگر به كاخ سفید راه پیدا کنم،  دوست دارم باز هم به تدریس ادامه دهم. این مهم است و من می خواهم كه مردم برای معلمان ارزش قائل شوند و به کاری که انجام می دهند بیشتر اهمیت دهند.”

 

 

تدریس بانوی دوم آمریکا

از آنجایی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بود و جیل هم بانوی دوم آمریکا بود، با این وجود دست از کار کردن نکشید و به کار مورد علاقه اش یعنی تدریس کردن ادامه می داد. دکتر جیل بایدن به عنوان بانوی دوم ایالات متحده برای جلب توجه به فداکاری های خانواده های نظامی و برجسته کردن اهمیت دانشکده های محلی، به کار خود ادامه داد. علاوه بر این فعالیت خیلی مستمر و زیادی را در مورد کمک به زنان برای پیشگیری از سرطان پستان داشت و همیشه و در همه حال دست از فعالیت نکشید.

 

 

کتاب جیل در مورد جو

جیل یک کتاب به سبک کودکانه درباره جو نوشته بود. او در مورد جو اینگونه همیشه صحبت می کند که: “او مجبور شد سختی های زیادی را پشت سر بگذارد. او در کودکی مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته بود و دقیقا می داند که آزار و اذیت سایر بچه ها چه حسی دارد. او در برابر زورگویان و در مقابل افرادی که بچه های دیگر را مورد آزار و اذیت قرار دادند ایستادگی کرد. او قوی ترین مردی است که تا کنون دیده ام. من دوست داشتم که مردم می دانستند که چه سختی هایی را پشت سر گذاشت و چه راه سختی را طی کرد تا به جایگاهی که الان است، رسیده است.

 

خصوصیات اخلاقی جیل بایدن

جیل بایدن که به عنوان بانویی خونگرم و مهربان شهرت دارد، همزمان چهره‌ای مقاوم از خود را نیز به همگان معرفی کرده است. بعنوان نمونه، کسب درجه دکتری در رشته علوم آموزشی است که به مدت ۱۵ سال به دلیل مشغله‌های خانوادگی، حرفه‌ای و همراهی کردن با شوهری که دارای حرفه‌ی سیاسی است، به طول انجامید. جیل بایدن پس از اخذ مدرک دکتری، در محل کار خود با عنوان «دکتر بی» خطاب می‌شود.

دانش‌آموزان جیل بایدن بر این باور هستند که «دکتر بی»، چنان به حرفه خود علاقمند است که حتی پس از ورود به کاخ سفید و ایفای نقش بانوی اول آمریکا، حرفه‌ی آموزگاری خود را ترک نخواهد کرد.

آنچه مسلم است، جیل بایدن، در جایگاه بانوی اول آمریکا، فعالتر از سلف خود ملانیا ترامپ عمل خواهد نمود.

جو بایدن، در مراسم کنوانسیون حزب دموکرات، پس از پایان سخنرانی جیل، در حالیکه همسرش را در آغوش گرفت، تاکید کرد: تاکنون کسی را تا به این اندازه مقاوم ندیده‌ام. او هم مانند من انسانی مقاوم است.

چندین اتحادیه‌ی صنفی معلمان در آمریکا، در انتظار ورود جیل بایدن به کاخ سفید بودند تا رویای خود برای انجام اصلاحات در نظام آموزشی آمریکا به ابتکار جیل به تحقق برسانند.

 

 

جیل بایدن در سیاست

خانم بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ زمانی که همسرش معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا بود، عنوان بانوی دوم را داشت.

فعالیت خانم بایدن در آن دوران بیشتر شامل تقویت موسسات آموزشی منطقه‌ای (کالج‎‌های محلی)، حمایت از خانواده نظامیان و افزایش آگاهی‌رسانی درباره پیشگیری از سرطان پستان بود.

او همچنین همراه با میشل اوباما، بانوی اول وقت آمریکا گروهی را برای حمایت از کهنه‌سربازان و سربازان آسیب‌دیده آمریکایی و تهیه برنامه‌های تحصیلی و آموزشی برای خانواده‌های آنها و فراهم‌کردن زمینه اشتغال تشکیل داده بودند.

او در سال ۲۰۱۲ یک کتاب کودکان با عنوان «فراموش نکنید، خدا سربازان ما را حفظ کند» بر اساس تجربه‌های نوه خود از زندگی در یک خانواده نظامی نوشته و منتشر کرد.

جیل بایدن در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ فعالانه از همسرش حمایت کرد و در کنارش ایستاد و در تمام فعالیت‌های انتخاباتی، برگزاری مراسم و جمع‌آوری کمک به شکلی موثر حضور داشت.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.