گالری ساعت علیزاده
محبوب ترین ایده های چیدمان آشپزخانه در دنیای مدرن امروزی

محبوب ترین ایده های چیدمان آشپزخانه در دنیای مدرن امروزی

آشپزخانه قلب خانه است. شما باید آن را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین عملکردی که می تواند داشته باشد، چیدمان کنید. در ادامه، ما در مورد چندین مورد از معمول ترین و البته محبوب ترین، چیدمان آشپزخانه و جوانب مثبت و منفی آن ها بحث خواهیم کرد.

آیا به دنبال ایده های برتر چیدمان آشپزخانه هستید؟ آیا یک آشپزخانه کوچک دارید و باید از هر اینچ آن حداکثر استفاده را ببرید؟ یا فضای بزرگی را در اختیار داشته و نیاز به بهینه سازی یک طرح گسترده دارید؟ و یا یک محیط قدیمی دارید که به یک طرح چیدمان تازه نیاز دارد؟ پس تردید نکنید؛ چرا که این مقاله برای شما مناسب خواهد بود.

آشپزخانه قلب خانه است. شما باید آن را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین عملکردی که می تواند داشته باشد، چیدمان کنید. در ادامه، ما در مورد چندین مورد از معمول ترین و البته محبوب ترین، چیدمان آشپزخانه و جوانب مثبت و منفی آن ها بحث خواهیم کرد. این مقاله را به عنوان یک مکمل تحقیقی، برای برنامه ریزی و طراحی فضای خود در نظر بگیرید، تا مطمئن شوید که بهترین فضای ممکن را برای خود، خانواده و سبک زندگیتان طراحی کرده اید.

 

 

چیدمان آشپزخانه مثلثی (یخچال، سینک و گاز)

چیدمان آشپزخانه مثلثی یکی از آن نمونه هایی است که بسیاری از ما در آن بزرگ شده ایم. یک چیدمان کلاسیک! در اصل، طرح مثلثی، ایده آل داشتن وسایل اولیه و پرکاربرد (مثلاً یخچال، گاز و سینک) در هر یک از نقاط زوایای مثلث، برای حداکثر بهره وری است. در اصل ، شما در این حالت، زمان و تلاش صرف شده برای جابجایی بین وسایل ذکر شده را به حداقل می رسانید.

مزایای این چیدمان: حرکت از یخچال به سینک و به گاز، آسان و بسیار کارآمد می شود. کل ایده پشت این طرح نیز همین است. مثلث یک طرح کلاسیک، آزمایش شده و واقعی است که در تمام چیدمان های دیگر آشپزخانه نیز اجرا می شود.

مزایا: چیدمان مثلثی را بدون توجه به اندازه فضای خود نگه دارید، تا در صرف انرژی برای غذاخوری و تعامل با عزیزانتان صرفه جویی شود.

معایب: در آشپزخانه‌های بزرگتر و نمونه هایی که دارای جزیره هستند، می تواند تبدیل به یک مشکل شده و حتی چندان انعطاف پذیر نباشد. این مثال را به یاد داشته باشید؛ دیدن جنگل از طریق درختان در طراحی این نوع از چیدمان آشپزخانه بسیار مهم است.

 

 

چیدمان آشپزخانه تک دیواره

طراحی تک دیواره، آشپزخانه‌ای است که در آن کلیه وسایل، کابینت و فضای پیشخوان در امتداد یک دیوار قرار گرفته اند. آشپزخانه‌های تک دیواره، معمولاً در خانه های كوچك یافت می شوند؛ زیرا فضاهای كوچك اما كارآمد هستند كه در صورت نیاز، در محیط های كوچك شناسایی می شوند. (مثلاً آپارتمان استودیویی یا موارد مشابه آن).

مزایا: دسترسی به مواد لازم، وسایل و فضای آماده سازی مواد غذایی، همه در یک طرح چیدمان آشپزخانه تک دیواره به راحتی امکان پذیر می شود.

معایب: به دلیل کوچک بودن آن ها، آشپزخانه‌های تک دیواره، در زمینه کانتر و پیشخوان بسیار محدود هستند. آماده کردن غذا و پختن چند نوع غذا تبدیل به یک چالش می شود.

نکاتی درباره چیدمان آشپزخانه تک دیواره: به طور معمول در چنین آشپزخانه‌ای، به دلیل تعادل زیبایی شناسی و تمیز کردن آسان، سینک ظرفشویی بین یخچال و فریزر قرار می گیرد. برای به حداکثر رساندن فضای محدود، وسایل کم حجم یا سفارشی کوچکتر را در نظر بگیرید. همچنین، یک جزیره روبروی کابینت تک دیواره قرار دهید، تا گزینه ای عالی برای ذخیره سازی، کارایی بالا و جمع آمدن افراد در کنار هم فراهم شود.

 

 

ایده چیدمان آشپزخانه گالی

چیدمان آشپزخانه گالی، (همچنین به عنوان چیدمان سبک کریدور نیز شناخته می شود)، در اصل یک فضا به شکل راهرو بوده و یکی از کارآمدترین چیدمان های طراحی برای پخت و پز به شمار می رود. طراحی گالی بلند و باریک است و دو طرف آن یک فضای مستقیم قرار دارد. (این فضا می تواند دو دیوار، یا یک دیوار کابینت و یا جزیره ای باشد که دیوار دوم را برای این فضا ایجاد می کند.)

مزایا: چیدمان گالی یک طرح بسیار کارآمد است که کارآمدی یک فضای کوچک را با وسایل متناوب، کابینت و فضای پیشخوان آن به حداکثر می رساند. در واقع از نظر کارایی آن چنان محبوب است که طرح اصلی آشپزخانه برای بیشتر رستوران ها می باشد.

 

 

معایب: در آشپزخانه‌های گالی، بهتر است که برای کارایی بیشتر، سینک و گاز در دو طرف متقابل باشد. همچنین، فضایی ذاتی برای غذاخوری یا تعامل با خانواده و دوستان، همانطور که در بسیاری از طرح های دیگر ارائه می شود، در این چیدمان آشپزخانه وجود ندارد.

نکات طراحی گالی: هر دو سمت آشپزخانه گالی را باز نگه دارید تا نور طبیعی بیشتری به داخل بیاید و اتصالات دیگری به بقیه خانه ایجاد شود.

 

 

منیع: otag
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.