گالری ساعت علیزاده
لوکس ترین هواپیماهای جهان که باورتان نمی شود!

لوکس ترین هواپیماهای جهان که باورتان نمی شود!

در این مطلب ما قصد داریم شما را با لوکس ترین و گرانترین هواپیماهای جهان آشنا کنیم.

در این مطلب ما قصد داریم شما را با لوکس ترین و گرانترین هواپیماهای جهان آشنا کنیم.

 

هواپیما ایرباس acj319 neo | صدو یک و نیم میلیون دلار

درست خواندید قیمت هواپیمای ایرباس acj319 neo بیش از 100 میلیون دلار است و به معنای واقعی خرید آن برای افراد ثروتمند هم کار دشواری است.

با نیمی از قمیت این هواپیما می‌توان از لوکس ترین جت‌های گلف استریم مدلی را خریداری کرد، اما این قیمت‌ به این دلیل بر روی ایرباس 319 نئو گذاشته شده است که این هواپیما یک جت کوچک نیست. بلکه ایرباس acj319 و سایر موارد این لیست، هواپیماهای تجاری هستند که مشتریان آن‌ها ایرلاین‌های بزرگ جهان هستند. اما کمپانی بوئینگ و ایرباس همان بدنه و عظمت هواپیماهای تجاری را به طور اختصاصی و سفارش سازی شده می‌سازند و یک هواپیمای چند صد نفره را تا تعداد  8  نفر کاهش می‌دهند. اما در عوض هواپیما به یک قصر لوکس و بی‌مانند تبدیل می‌شود.

ایرباس acj319 نئو (واژه neo به دلیل استفاده از موتورهای بهینه تر در هواپیماهای ایرباس آورده می‌شود) بر اساس هواپیمای تجاری معرف a320 نئو ساخته شده است و همانند مدل تجاری خود از تمام امکانات اصلی هواپیما، مثل موتور یکسان، فناوری به کار برده شده، میزان برد و سرعت برابر برخوردار است.

هواپیمای acj319 نئو تا ارتفاع 6400 پایی می‌تواند ارتفاع بگیرد و تا 15 ساعت بدون نیاز به ساخت رسانی مجدد در حال پرواز باشد، همچنین این هواپیمای فوق لوکس 33 متری تنها برای 8 مسافر ساخته می‌شود که نسبت به ظرفیت 150 نفری نسخه تجاری خود غیرقابل قیاس است.

 افرادی که خواهان سفارش هواپیما acj319 نئو هستند می‌توانند با توجه به بودجه و نیاز‌های خود، کابین و امکانات این هواپیما را از قبل شخصی سازی کنند.

 

 

 

هواپیما بوئینگ 747-8  | صد و پنجاه و سه میلیون دلار

مدل vip بوئینگ 747-8 متعلق به جوزف لو، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران درزمینهٔ مسکن در هنگ کنگ است. این بوئینگ که به رویاپیما مشهور است، مجهز به جدیدترین تکنولوژی موجود و طراحی فوق العاده ای می باشد و برای سفرهای شخصی جوزف لو آماده شده است.

برخی از مشخصات خاص این هواپیمای لوکس:

سقف با طراحی ویژه، پلکان چرخشی، صفحه‌نمایش بر روی دیوارها.

جالب است بدانید یک بوئینگ 747 معمولی گنجایش 467 نفر را دارد اما مدلی که برای آقای لو طراحی شده با تعداد صندلی بسیار کمتر حس یک خانه کامل و مدرن را برای فرد تداعی می‌کند.

 

 

 

هواپیمای کریستال اسکای

کریستال اسکای لوکس ترین هواپیما مسافربری جهان می باشد که به صورت سفارشی توسط شرکت هواپیماسازی بوئینگ ساخته شده است. این هواپیما به گونه ای ساخته شده است که تنها ظرفیت 80 مسافر را دارد و اولین بلیط آن به مبلغ 18 هزار دلار به فروش رفته است. این هواپیمایی چیزی شبیه به یک هتل 5 ستاره می باشد که داخل آن با تمامی هواپیماها متفاوت می باشد و یک آشپز حرفه ای در هواپیما برای مسافران آشپزی می کند.

کریستال اسکای یکی از زیر گروه های هواپیما بوئینگ 777 می باشد که با نام 200lr – 700 شناخته می شود. شاید فکر کنید این مدل بوئینگ نیز یکی از جت های خصوصی و مجلل اما باید بدانید شبیه به هزاران هواپیما دیگر مسافران این هواپیما نیز ثابت نبوده و برای سفر با آن باید بلیط تهیه کنند.

مسافران هواپیما کریستال اسکای می‌توانند بدون توقف تا سقف نوزده و نیم ساعت پرواز داشته باشند. این‌یکی دیگر از شگفتی‎های این هواپیما است.

 

 

هواپیما جت ایرباس a340-300 مدل بیزینس | دویست و پنجاه میلیون دلار

یکی از ثروتمندترین مردان روسیه به نام آلیشر عثمانف که کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌ دار و مدیر ارشد اجرایی روسی که در ازبکستان به دنیا آمده است، صاحب یکی از لوکس ترین هواپیماهای جهان است.

او بر طبق آخرین برآورد، با دارایی خالص ۱۹٫۴ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد روسیه به‌ شمار می ‌آید. وی در رتبه‌ بندی انجام‌ شده توسط مجله ی فورچون، در سال ۲۰۱۳ در رتبه ی ۲۸ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

عثمانف که یک هواپیمای جت ایرباس a340-300 مدل بیزینس دارد که بزرگ ترین جت تجاری موجود در کنفدراسیون کشور روسیه به شمار می آید. ارزش هواپیمای شخصی این سرمایه دار روسی برابر است با ۲۳۸ میلیون دلار که با هزینه های تعمیرها و تغییراتی که در آن صورت گرفته است، به ۲۵۰ میلیون دلار نیز رسیده است.

این هواپیمای ۴ موتوره مقدار زیادی سوخت مصرف می کند و در کل برای عثمانف بیش از ۳۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

 

 

هواپیما ایرباس a380  | پانصد میلیون دلار

گران‌ترین جت شخصی دنیا نیز متعلق به شاهزاده ولید بن تلال عربستان سعودی است. این جت خصوصی فوق لوکس یک عمارت کامل است. دو پارکینگ خودرو، اتاق مخصوص شاهین‌های شاهزاده، اسطبل برای اسب‌ها، چندین اتاق خواب و سرویس حمام تنها بخشی از فضای داخلی این هواپیمای لوکس را تشکیل می‌دهند. این ایرباس دوطبقه تا کنون بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری ساخته شده در دنیا است.

 

 

 

هواپیما بوئینگ 747-430 | دویست و سی و سه میلیون دلار

هواپیما بوئینگ 747-430 متعلق به سلطان برونئی ثروتمندترین پادشاه جهان است.  او پادشاه كشور برونئی است. كسی در جایگاه او به آسانی می‌تواند بهترین چیزها را در زندگی در اختیار داشته باشد. او مالك حداقل سه هواپیمای دیگر است كه از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دو ایرباس ای 340 و یك بوئینگ 767 اشاره نمود. برابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی فوربس هواپیمای بوئینگ 747-430 او بزرگترین هواپیمای او بوده و به قیمت 100 میلیون دلار از هواپیمایی لوفت‌هانزا خریداری شده است. سپس 133 میلیون دلار دیگر هزینه شده تا آن را با مشخصات مطلوب وی مجهز نمایند. داخل هواپیما پر است از صندلی های چرم و اتاق نشیمن خصوصی، اتاق خواب اصلی و حمام با كریستال‌های طلایی لالیك تزئین شده‌اند. حتی لگن توالت نیز از طلای خالص ساخته شده است.

 

 

هواپیما بوئینگ 777-9 bbj | چهار صد و چهل میلیون دلار

اکنون به گرانترین و مجلل ترین هواپیمای شخصی جهان می‌رسیم. بوئینگ 777-9 bbj  با ارزش 442 میلون دلار.

با بزرگی به اندازه 342 متر مربع و ظرفیت 75 نفری، بوئینگ bbj 777-9 جدیدترین نسخه از سری بوینگ‌های  777 محسوب می‌شود که نخستین پرواز خود را در ژانویه سال 2020 تجربه کرد. بوئینگ 777-9 می‌تواند بدون هیچگونه توقفی تا 20.370 کیلومتر پرواز کند و به معنای واقعی می‌تواند قاره پیمایی کند.

همچنین بوینگ 777-9 یکی از سریع ترین هواپیماهای جهان نیز بشمار می‌رود و قادر است تا نهایت سرعت 1034 کیلومتر در ساعت به پرواز درآید که در نوع خود بی‌نظیر است. به ادعای کمپانی بوئینگ هیچ هواپیمایی قابلیت سفارش سازی بالاتری نسبت به بوئنیگ 777-9 نداشته و از طراحی اتاق خدمه گرفته تا فضای غذاخوری، تماما می‌تواند بر اساس نیاز و درخواست خریدار صورت بگیرد.

  

 

 

هواپیما گلف استریم جی 650 | شصت و هشت میلیون دلار

هواپیمای گلف استریم  g-650 درمیان هواپیماهای هم تراز خود یکی از بهترین ها به حساب می آید . این جت در میان هم رده های خود دارای کابین و پنجره های بزرگتر است و همچنین ارتفاع و پهنای بیشتری نسبت به آن ها دارد . بهتر است بگوییم یکی از بهترین جت های شرکتی ساخته شده در میان هم رده های خود تا کنون می باشد .

به جرات می توان گفت این جت لوکس دارای زیبا ترین کابین در کلاس خود است و دارای سرعتی استثنایی می باشد.

فضای داخلی این جت طوری طراحی شده که در حالتی خاص 18 مسافر می توانند بنشینند و 10 نفر بخوابند.

g650er نسخه ارتقاء و بهبود یافته g650 است که می تواند 400 پوند سوخت اضافی حمل کند و سفر خود در آسمان را نزدیک به 600 مایل ارتقاء دهد.

این جت دارای سرعتی بالای 610 مایل در ساعت می باشد که می توان گفت از هنگ کنگ به تتربورو در نیوجرسی مسافتی بیش از 14 ساعت را می تواند بپیماید.

که می تواند در ارتفاع 51000 هزار پایی در ترافیک هوایی گشت وگذار کند.

  داخل کابین مسافری این جت لوکس تقریبا 47 فوت طول ، 6 فوت و5اینچ ارتفاع و 8 فوت و 6 اینچ عرض آن می باشد 

دارای یک سرویس بهداشتی در عقب هواپیما می باشد و دارای یک اداره خصوصی و اتاق خواب نیز می باشد.

امکانات این اتاق یا اداره خصوصی شامل شبکه خصوصی بی سیم و یک سیستم تبادل اطلاعات با سرعت بالا برای اتصال به اینترنت و ارتباطات ایمیل می باشد همچنین دارای سیستم دیجیتال صوتی و تصویری با کلیه تجهیزات با کیفیت بالا و یک تلویزیون عریض می باشد .

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.