گالری ساعت علیزاده
با عجیب و غریب ترین رستوران های جهان آشنا شوید

با عجیب و غریب ترین رستوران های جهان آشنا شوید

رستوران ها در دسته های متنوعی مثل سنتی،‌ کافی شاپ و فست فود جای می گیرند. اما در میان آنها رستوران هایی وجود دارند که به خاطر ویژگی های خاصی آنها مانند فضا،‌ محل قرار گیری و نوع غذا از بقیه رستوران ها متمایز می شوند.

رستوران ها در دسته های متنوعی مثل سنتی،‌ کافی شاپ و فست فود جای می گیرند. اما در میان آنها رستوران هایی وجود دارند که به خاطر ویژگی های خاصی آنها مانند فضا،‌ محل قرار گیری و نوع غذا از بقیه رستوران ها متمایز می شوند. این رستوران ها نه تنها به خاطر منوی غذایی متفاوت، بلکه از نظر سبک دکوراسیون و معماری که دارند به عجیب ترین رستوران های جهان تبدیل شده اند.

 

رستوران کایابوکیا تاورن (kayabukiya tavern)

ژاپن کشور عجایب هاست! کشوری که هر لحظه در آن چیز تازه و عجیب و غریبی را تجربه خواهید کرد. در رستوران کایابوکیا تاورن در شهر توکیو، دو میمون باهوش با نام های ماکاکو (macaque) و یات چان (yat-chan) وظیفه سرو نوشیدنی و پذیرایی از شما بر عهده دارند! هر دوی این میمون ها کارمندان حرفه ای هستند که دستمزد خود را به صورت دانه های سویا دریافت می کنند. صرف غذا در همچین محیط عجیبی قطعا تجربه ای به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

 

شام در آسمان، بروکسل، بلژیک

 عشق انسان به آسمان برای همه شناخته شده است. از زمان های قدیم ما تمایل داشتیم مانند پرندگان پرواز کنیم. در حال حاضر در اینجا یک امکان هوایی برای دوستداران غذا خوردن در آسمان است. شام در آسمان ، یک سازمان است که تسهیلات شام را در مکان های با شکوه جهانی تنظیم می کند. در سفر خود، از طریق همکاری با سازمان های این کشورها، از طریق آسمان بیش از ۴۰ کشور از جمله اروپا، استرالیا، هند، دبی، کانادا، ایالات متحده شام را می توان در آسمان خورد. موسسه شام در آسمان در پایتخت بلژیک کار می کند. غذاهای آماده شده توسط برخی از بهترین سرآشپزهای جهان را دارا است .

 

 

توالت های مدرن (modern toilet)

این رستوران های زنجیره ای معروف در کشور تایوان، لذت بی پایان خوردن غذا بر روی کاسه های توالت را برایتان فراهم می کنند! غذایتان بر روی یک کاسه توالت قرار دارد و خودتان هم بر روی کاسه دیگری نشسته اید! نوشیدنی ها هم در چیزی شبیه به سیفون سرو می شوند! البته نگران بهداشت رستوارن نباشید. چرا که این زنجیره رستوران ها، از تمیز ترین و با کیفیت ترین رستوران های تایوان هستند. مدیر این مجموعه رستوارن ها هدف از ساخت این نوع رستوران را وارد کردن شوک به میهمان و گیج کردن او می داند. بدون شک رستورانی که میز و صندلی اش شبیه به کاسه توالت باشد، از عجیب و غریب ترین رستوران های دنیا به حساب می اید!

 

 

رستوران castle برفی ، kemi، فنلاند

kemi دارای بزرگترین قلعه برفی در جهان است که هر زمستان بازسازی می شود. هر سال معماری آن متفاوت است، اما سه ویژگی که خودشان را تکرار می کنند یکی یشان شامل رستوران برفی است. درجه حرارت در این رستوران همواره منهای ۵ درجه سانتیگراد است. ناهار خوری در رستوران برف . چه کسی می تواند از آن مقاومت کند؟ بدون شک شهروندان کیمی به آن افتخار می کنند!

 

 

رستوران نیولاکی: احمدآباد، هند

این رستوران بوی مرده می‌دهد؟ در رستوران احمدآباد، غذای مهمان‌ها روی میز‌هایی که در فاصله قبر مرده‌ها قرار دارد، سرو می‌شود. این رستوران بر روی زمین یک گورستان تاسیس شده است و مالک آن به جای برداشتن گورها، آن‌ها را به عنوان دکور رستوران خود استفاده کرده است. البته، اطراف گور‌ها با فنس‌های فلزی احاطه شده اند.

 

 

کافه خون آشام واقع درتوکیو ژاپن

کافه خون آشام واقع درتوکیو ژاپن به عنوان ترسناک ترین و البته جالب  ترین کافه ی جهان شناخته شده است.

وقتی وارد این کافه می شوید به راحتی مشهود است که تلاش زیادی برای تزئین رستوران شده است.کف این کافه دارای طرح گلبول های قرمز غول پیکر است. پرده های بلند قرمز از سقف آویزان شده اند.

منوی غذا به شکل تابوت همراه با زنگ مخصوص آن جهت سفارش روی هر میز قرار می گیرد.وسط رستوران یک تابوت بزرگ همراه با شمع و آینه های آغشته به خون وجود دارد , حتی در سرویس بهداشتی این کافه از تزئینات جالبی استفاده شده است.

غذای این رستوران خلاقانه و خوشمزه است و فضای رستوران محبوبیت فراوانی دارد. این رستوران فضای گرگ و میشی دارد که گهگاهی نور ناپدید میشود و صدای آهنگی خوفناک و خنده های شیطانی به گوش می خورد.

در این رستوران غذاهای سنتی فرانسوی و ایتالیایی سرو میشود و همچنین منوی ویژه ای مخصوص گیاه خواران موجود است. سالاد جنگل مرده یکی ازغذاهای پرطرفدار مخصوص گیاه خواران است که با پنیر آبی و گردو سرو میشود. لازم نیست تا ماه اکتبر(آبان) برای هالووین صبر کنید.

 

 

رستوران ایتا، مالدیو (ithaa restaurant)

اگر 5 متر به سمت عمق دریا بروید به یکی از عجیب ترین رستوران ها در جهان می رسید! در رستوران ایتا نمای 180 درجه ای از فضای آب قابل مشاهده است. ithaa در لغت به معنای مادر مروارید می باشد. یکی از خوشمزه ترین شام های جهان را می توانید در این رستوران که بخشی از اقامتگاه معروف جزیره رانگالی مالدیو نیز می باشد، میل کنید. شخصی به نام ام.جی مورفی این مکان را به وسعت 509 متر ساخته است و ظرفیت پذیرایی از حدود 14 نفر را دارد. کلبه کوچکی که در انتهای اسکله وجود دارد ورودی این رستوران است،‌ و بعد از آن با طی کردن راه پله های مارپیچ به فضای اصلی رستوران می رسید.

 

 

رستوران حمله قلبی گریل؛ با خطر حمله قلبی

رستوران «حمله قلبی گریل» (heart attack grill) در لاس وگاس، نوادا واقع شده و درست همان طور که از نام این رستوران پیداست؛ فقط با قدم‌زدن در آن، سلامتی خود را قمار می‌کنید. می‌توانیم این را با اطمینان بگوییم؛ زیرا تاکنون ۲ نفر در این رستوران، بر اثر حمله قلبی مرده‌اند. به ‌راحتی می‌توانید علت فوت این افراد را درک کنید؛ وقتی که غذای اصلی این رستوران، یک همبرگر۳ پوندی با تقریبا ۱۰ هزار کالری است!

در این رستوران، گارسون‌ها هنگام ورود، به شما یک لباس بیمارستانی می‌دهند. سفارش همبرگر بزرگ ممکن است کمی ترسناک باشد؛ زیرا اگر نتوانید آن را تمام کنید، خدمتکاران شما را کتک می‌زنند! نوشیدنی‌ها در این رستوران در سرنگ‌ها سرو می‌شوند و این رستوران فضایی بیمارستانی دارد. این رستوران خطرناک، جزو عجیب‌ ترین و وحشتناک ترین رستوران های جهان است و برای همه توصیه نمی‌شود.

 

 

رستوران آدم خوار

در ژاپن رستورانی وجود دارد که غذاهایش به شکل اعضای بدن انسان سرو می‌شود! در واقع وقتی مشتری می‌خواهد غذا را سروند فک می‌کند که دقیقاً بدن انسان را می‌خورد یعنی سبک طراحی به صورتی است که در آن خون نیز جریان دارد. مشتریان اصلی این رستوران افرادی هستند که علاقمند به فیلم‌های آدمخواری بوده و همیشه در تخیلات خود به فکر آدم خواری می‌باشند.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.