گالری ساعت علیزاده
جایگاه قابل احترام علیرضا صمدی با «صحنه‌زنی»

جایگاه قابل احترام علیرضا صمدی با «صحنه‌زنی»

محمد محمدیان در مطلبی در شماره جدید مجله فیلم با عنوان «منزل به منزل» به بررسی برخی آثار حاضر در جشنواره فجر و همچنین فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی پرداخته و ضمن تمجید از بازی درخشان بهرام افشاری و مجید صالحی و ابراز تعجب از غیبت این اثر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، درباره این فیلم نوشته:........

محمد محمدیان در مطلبی در شماره جدید مجله فیلم با عنوان «منزل به منزل» به بررسی برخی آثار حاضر در جشنواره فجر و همچنین فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی پرداخته و ضمن تمجید از بازی درخشان بهرام افشاری و مجید صالحی و ابراز تعجب از غیبت این اثر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، درباره این فیلم نوشته:

«صحنه‌زنی» می‌توانست حداقل به دلیل درخشش بهرام افشاری یا مجید صالحی در فهرست نهایی قرار بگیرد و موضوع ملتهبش مورد بحث واقع شود.

این نویسنده با اشاره به فضای فیلم، سوژه و نگاه متفاوت اجتماعیِ آن در ادامه نوشته: تقابل آرامش و خشونت گرمایی در فیلم به راه انداخته که حرارتش گریبان تماشاگر را می‌گیرد. «صحنه‌زنی» سعی می‌کند نمایشی باشد از افرادی دیگر از لایه‌های جامعه و این قصه را گرچه تماشاگر در جشنواره از دست داد، اما در اکرانش حتما با استقبال روبرو خواهد شد.

فیلم البته می‌توانست در شخصیت‌پردازی، دقیق‌تر عمل کند، اما تا همین جا صمدی در دومین اثر سینمایی‌اش جایگاه قابل احترامی برای خود در سینمای ایران دست و پا کرده که این دیگر صحنه‌زنی نیست.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.