گالری ساعت علیزاده
طرز تهیه رولت سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه رولت سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

رولت سیب‌زمینی یکی از انواع غذاهای مجلسی بین‌المللی است که می‌توانید از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کنید.

رولت سیب‌زمینی یکی از انواع غذاهای مجلسی بین‌المللی است که می‌توانید از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کنید. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

سیب زمینی متوسط: ۵ عدد

پنیر چدار رنده شده: ۱ و نیم فنجان (میتوانید مقدار را کمتر کنید)

عدد تخم مرغ: ۲ عدد

کمی جعفری

نمک ، فلفل


مواد لازم برای مواد داخلی: 

گوشت گاو گوشت چرخ شده با چربی متوسط: ۴۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۱ عدد

فلفل دلمه: ۱ عدد

فلفل سبز: ۲ عدد

نمک ، فلفل سیاه ، زیره ، فلفل چیلی 

(علاوه بر این، نصف لیوان پنیر رنده شده برای روی رولت)
 

طرز تهیه:

اول از همه، سیب زمینی‌ها را با قسمت درشت رنده، رنده کنید و آب آن را با کف دست خود بگیرید. چدار رنده شده، تخم‌مرغ، جعفری، نمک و فلفل را به سیب زمینی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ملات سیب زمینی را به طور مساوی روی سینی مربعی که با کاغذ روغنی پوشانده شده پهن کنید و در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید تا قسمت رویه‌ی آن صورتی شود.

برای مواد داخلی رولت؛ پیازهای خرد شده را در ۳ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. فلفل‌های خرد شده را در پیاز ریخته و برای دو تا سه دقیقه آن را تفت دهید و گوشت گوساله را اضافه کنید. بعد، رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها را اضافه کنید و کمی بیشتر تفت دهید.

مواد گوشتی را روی سیب زمینی که از اجاق بیرون آورده اید پهن کنید. انتهای کاغذ را بگیرید و محکم رول کنید، آن را با کاغذ به سینی برگردانید و ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید. روی رولت سیب‌زمینی که از فر بیرون آورده اید چدار رنده شده بپاشید و دوباره در فر قرار دهید.

هنگامی که پنیرها قهوه‌ای شدند، رولت را از فر خارج کنید و پس از خارج شدن اولین حرارت، برش زده و سرو کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.