گالری ساعت علیزاده
پاسخ ساترا به دبیر کار گروه سازمان دهی مد و لباس ارشاد پیرامون سریال«دراکولا»: امکان تغییرات اساسی وجود ندارد

پاسخ ساترا به دبیر کار گروه سازمان دهی مد و لباس ارشاد پیرامون سریال«دراکولا»: امکان تغییرات اساسی وجود ندارد

علی سعد،معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا،پیرامون خبر امروز ( نامه کار گروه مد و لباس ارشاد درباره سریال «دراکولا» و استفاده بازیگران خانم از توربان )نوشت:.......

علی سعد،معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا،پیرامون خبر امروز ( نامه کار گروه مد و لباس ارشاد درباره سریال «دراکولا» و استفاده بازیگران خانم از توربان )نوشت:

خانم دکترشفاپور دبیرکارگروه مدولباس و ارشاد دوهفته پیش نامه ای باموضوع انتقاد ازلباس های بازیگران سریال دراکولاخطاب به ریاست ساترا ارسال کردند محتوای نامه اگرچه خطاب به ساترا تنظیم شده ولی مضمون آن انتقاد ازشورای پروانه ساخت و ارشاد بود.

زیرا سریال دراکولا بر اساس پروانه ساخت و ارشاد تولید شده و در حال حاضر امکان تغییرات اساسی در آن وجود ندارد. با این وجود در مرحله بازبینی کارگزاری محتوایی تا حد ممکن اصلاحات قابل اعمال را لحاظ کرده و پس از آن اجازه انتشار می دهد.

برای همین انتظار از وزارت محترم ارشاد این بود که ملاحظات دبیرکارگروه مد و لباس این وزارتخانه را در مرحله پروانه ساخت در نظر می‌گرفتند.

صبح امروز نامه ای از طرف کارگروه سازمان دهی مد و لباس ارشاد منتشر شد که در قسمتی از آن چنین عنوان شده است:«با توجه به انتشار سریال جدید «دراکولا» در شبکه نمایش خانگی و عدم رعایت ضوابط، قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران، نمایش زنده لباس و مدلینگ، نمایش پوشش‌های نامناسب بازیگران ترویج و اشاعه الگوهای غربی و مغایر با قانون و فرهنگ ایرانی اسلامی توسط سازندگان آن سریال زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و هنجارشکنی در سطح جامعه می‌باشد. مقتضی است با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری برنامه‌های سمعی و بصری بر مخاطبان و آحاد جامعه، خواهشمند است دستور فرمائید سکانس‌های مربوط به نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت‌های منتشر شده و نیز قسمت‌های آتی حذف گردد. ثانیاً درخصوص قسمت‌های درحال ساخته سبک پوشش توربان حذف گردد.»

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.