گالری ساعت علیزاده
طرز تهیه موس شکلات نارگیلی

طرز تهیه موس شکلات نارگیلی

طرز تهیه موس شکلات نارگیلی، یک دسر خوشمزه را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه موس شکلات نارگیلی، یک دسر خوشمزه را در ادامه مطلب بخوانید.
 

مواد لازم برای موس شکلات نارگیل:

شیر نارگیل: ۱۵۰ میلی‌لیتر
خامه نارگیل: ۲۵۰ میلی لیتر
شکر نارگیل: ۳۰ گرم
شکلات تلخ 57٪: ۱۰۰ گرم
آرد ذرت: ۲۰ گرم
کاکائو: ۲۰ گرم
پودر آگار آگار: ۳/۴ قاشق چایخوری
شربت افرا: ۲ قاشق غذاخوری
لیوان شکلاتی خوراکی
شکلات تلخ 54٪ : ۱۵۰ گرم
 

طرز تهیه:

همه مواد را در قابلمه ریخته و هم بزنید. روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود. به یک‌کاسه منتقل کنید و هر چند وقت یکبار هم بزنید. بعد از خنک شدن، روی آن را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند و خنک شود.

 

طرز تهیه فنجان شکلات خوراکی:

برای تهیه فنجان های شکلاتی خوراکی، تقریبا ۱۵۰ گرم شکلات تلخ را ذوب کرده و داخل کپسولهای مقوایی مافین یا کاپ کیک را مقداری شکلات ذوب شده بریزید، سپس کپسولها را بچرخانید تا دورتادور آن شکلاتی شود، اگر شکلاتها اضافه بود بقیه را از ظرف خارج کنید. بگذارید داخل یخچال تا سفت شود، سپس کاغذ را به آرامی جدا کنید و در حین کار آنها را پاره کنید. این کار را به سرعت انجام دهید و دست زدن به شکلات را به حداقل برسانید زیرا در صورت گرم بودن هوا می‌تواند به راحتی ذوب شود. همچنین اثر انگشت به خود می‌گیرد. در یخچال و در یک جعبه یا ظرف دربسته نگه دارید تا آماده استفاده شود. موس را بل همزن دستی هم بزنید تا نرم شود، سپس درون قیف بریزید و داخل کاپ‌های شکلاتی را بشکل زیبایی پر کنید و با گارنیش مناسب تزئین کنید. یا بلافاصله آن را سرو کنید یا در یخچال نگه دارید. فنجان‌های موس شکلاتی برای ۲ تا ۳ روز در یخچال خوب باقی می‌ماند، موس آماده شده در عرض یک ساعت از سرد شدن بهترین طعم را دارد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.