گالری ساعت علیزاده

صحبت‌های «یو-جونگ یئون» اولین بازیگر زن کره‌ای برنده اسکار/ «آقای برد پیت؛ بالاخره شما رو دیدم. ملاقات شما افتخاری است»

یو-جونگ یئون برای بازی در «میناری» به عنوان اولین بازیگر زن کره‌ای برنده اسکار تاریخ‌ساز شد. وی دومین بازیگر آسیایی است که جایزه بازیگری اسکار را دریافت کرده است.

یو-جونگ یئون برای بازی در «میناری» به عنوان اولین بازیگر زن کره‌ای برنده اسکار تاریخ‌ساز شد. وی دومین بازیگر آسیایی است که جایزه بازیگری اسکار را دریافت کرده است.

وی جایزه‌اش را از دست «برد پیت» دریافت کرد که با کمپانی «پلن بی» از تهیه‌کنندگان «میناری» بود. وی سخنرانی‌اش را بازیگوشانه با کنایه‌ای به نبودن برد پیت در صحنه‌های فیلمبرداری شروع کرد و گفت: سرانجام شما را دیدم. ملاقات شما افتخاری است.

این شوخ طبعی که برای مراسم سه ساعته ضروری بود، ادامه یافت و وی گفت: نمی‌توانم باور کنم اینجا هستم. خوب بگذارید خودم را جمع کنم و ادامه داد: همان طور که می‌دانید من اهل کره هستم نام من یو-جونگ یئون است اما بیشتر اروپایی‌ها به من یو یون می‌گویند. بعضی‌ها هم مرا یو-جونگ صدا می‌زنند. همه‌تان را امشب می بخشم.

وی همچنین به تجلیل از دیگر رقبایش پرداخت و گفت همه نامزدها، ما پنج نفر برنده ۵ فیلم بودیم. امشب که من اینجا هستم فقط کمی شانس بیشتر داشتم. شاید هم این به معنی مهمان‌نوازی آمریکایی برای یک کره‌ای باشد. وی سخنانش را با تشکر از پسرانش به پایان برد و گفت: آنها مرا وادار کردند بیرون بروم و کار کنم. وی با بلند کردن مجسمه اسکارش گفت: این هم نتیجه‌اش است، چون مامان خیلی سخت کار کرد.

یون ۷۳ ساله بیش از ۴۰ سال در سینما و تلویزیون فعالیت کرده است. وی به عنوان مریل استریپ کره جنوبی شناخته می‌شود، هر چند خودش این مقایسه را چاپلوسانه می‌خواند و آن را رد می کند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.