گالری ساعت علیزاده
بیوگرافی سانیا سالاری بازیگر نقش نازی در سریال «گیسو»

بیوگرافی سانیا سالاری بازیگر نقش نازی در سریال «گیسو»

بیوگرافی کامل سانیا سالاری را به همراه زندگی شخصی و کارنامه هنری در ادامه این مطلب بخوانید.

سانیا سالاری متولد ۲۰ تیر ۱۳۶۸ در بوشهر بازیگر تئاتر و تلویزیون می باشد. وی فارغ التحصیل کارشناسی رشته تدوین و کلاس‌ های بازیگری را زیر نظر مهتاب نصرپور و کارگاه های هنری محمد رحمانیان گذرانده است.

با اینکه خود متولد بوشهر است اما پدرش (وکیل) و اهل بیرجند است و مادرش اهل آبادان بوده و پدربزرگ و مادربزرگ مادری اش عرب اهل سوریه هستند تنها یک خواهر دارد و تا 2 سالگی بوشهر بودند سپس به مشهد نقل مکان کردند و نزدیک به 12 سال در این شهر زندگی کردند سپس به گرگان رفتند. بعد از قبولی او در دانشگاه، خانوادگی به تهران آمدند.

 

 

شروع فعالیت هنری سانیا سالاری

او کار بازیگری خود را با تئاتر «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد. اولین جایزه بازیگری‌اش را از جشنواره نمایشنامه‌خوانی «نیمکت» که داوران آن خانم نصیرپور، آقای رضایی و حسن معجونی بودند، برای خوانش نقش بندار در نمایشنامه «بندار بیدخش» دریافت کرد. وی به واسطه علی سخنگو (بازیگر نقش پارسا در دل‌ دادگان) برای نقش «ارغوان» در این سریال انتخاب شد.

سانیا سالاری در نمایش مجلس ضربت زدن به کارگردانی بهرام بیضایی یکی از سخت ترین نقش های زندگی اش را ایفا کرد و در قالب دو شخصیت نویسنده و قطام جلوی دوربین رفت و با وجود اینکه اولین تجربه بازیگری اش بود به خوبی توانست از عهده این نقش برآید.

 

 

سانیا سالاری در رابطه با تئاتر می گوید:

از تئاتر آمده ام و تئاتر خانه من است اما در پیشنهادهای بعدی نقش و کاراکتر بسیار مهم خواهد بود؛ اینکه مرا به چالش بکشد و باعث شود با او دست و پنجه نرم کنم، پس از آن، کارگردان و فیلمنامه برایم مهم خواهند بود.

 

سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان در سریال دلدادگان

به خاطر عملکرد خوب سالاری در تئاتر فیلمساز مشهور کشورمان آقای منوچهر هادی از او برای سریال جدید خود به نام دلدادگان استفاده کرد. سریال دلدادگان اولین تجربه خانم سانیا سالاری بوده که توانسته در نقش ارغوان در کنار بازیگران مطرحی چون شاهرخ استخری ، لیندا کیانی ، مهرانه مهین ترابی به ایفای نقش بپردازد.

 

 

 منوچهر هادی در ستایش از این بازیگر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان در سریال پاهای بیقرار ( دلدادگان). اولین بار در تئاتر مجلس ضربت به کارگردانی محمدرحمانیان عزیز در سالن اصلی تئاتر شهر بازی درخشانش را دیدم و مطمئن بودم با او کار خواهم کرد. بی شک در اولین و اصلی ترین نقش خود در سریال پاهای بیقرار همه نگاه ها را معطوف خواهد کرد.

ارغوانم بهترینها لایق توست.

 

 

سانیا سالاری درباره همکاری با آقای منوچهر هادی در پیج شخصی خود نوشت:

چه چیز ها که از شما آموختم جناب هادی عزیز.

جز انسانیت و مهربانی و صبوری و بزرگواری از شما ندیم.

سپاسگزارم که به خاطر اعتمادی که به من کردید و هر لحظه خدواند را شاکرم که در کنارتان بودم.

تا همیشه قدران منت دار شما خواهم بود.

سانیا سالاری یکی از بازیگران جوان و خوش آتیه ایران است . که با درخشش در سریال جدید دلدادگان توانست محبوبیت خود را دوچندان کند.

 

 سانیا سالاری در سریال گیسو

فصل دوم سریال «عاشقانه» به تهیه کنندگی هومن کبیری و کارگردانی منوچهر هادی می باشد و سانیا سالاری در نقش نازی هوشیار آدم کتایون (هانیه توسلی) بازی کرده است.

سریال “گیسو” درامی معمایی با رویکرد‌های اجتماعی من جمله پولشویی است. با توجه به ساخت سریال‌ های مختلفی که روابط رومانتیک در آن‌ ها محور اصلی بوده، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب تحولی اساسی در داستان صورت خواهد گرفت.

 

 

وضعیت ازدواج ساینا سالاری

سانیا سالاری هنوز مجرد است و خبری از ازدواج او تا به حال منتشر نشده است.

 

چهره های هنری مورد علاقه

در تئاتر عاشق بازیگری مهتاب نصیرپور است و در سینما خسرو شکیبایی و فاطمه معتمدآریا از بازیگرانی بودند که باعث شدند علاقه اش به هنر ادامه پیدا کند

 

کارنامه هنری سانیا سالاری

تئاتر:

مجلس ضربت

 تمام مادران

 مطرب عشق

 فیلم تئاتر آینده های رو به رو

پیکان جوانان

لیلا 

چند مسافر

سریال تلویزیونی:

سریال ستایش سه

دلدادگان

فیلم سینمایی:

ملاقات

شبکه خانگی:

گیسو (عاشقانه2)

 

اینستاگرام سانیا سالاری

خانم سالاری از طریق صفحه اینستاگرام خود به آدرس زیر با مخاطبینش در ارتباط است. وی تاکنون بیش از 188 هزار دنبال کننده دارد.

www.instagram.com/sania__salari

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.