گالری ساعت علیزاده
10 ایده خلاقانه تزئین گوشه‌ ها و فضا های خالی خانه

10 ایده خلاقانه تزئین گوشه‌ ها و فضا های خالی خانه

در این مطلب با 10 ایده جالب و خلاقانه برای تزئین گوشه ها و فضا های خالی خانه آشنا خواهید شد و با استفاده از این راهکار ها می توانید گوشه‌ های پرت و فضای کنج دیوار ها را تبدیل به مکانی زیبا و کاربردی کنید.

معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی به گوشه‌ های خالی و فضای کنج دیوار ها اهمیت داده نمی شود و کم تر از این فضا ها استفاده می شود. اما این فضا ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی محسوب می شوند که اگر کمی نگاه خلاقانه به آن ها داشته باشید می توانید آن ها را تبدیل به مکانی برای مطالعه ، استراحت و یا فضایی برای قرار دادن اشیای زینتی مانند گلدان‌ ها کنید. در این مطلب با 10 ایده جالب و خلاقانه برای تزئین گوشه ها و فضا های خالی خانه آشنا خواهید شد و با استفاده از این راهکار ها می توانید گوشه‌ های پرت و فضای کنج دیوار ها را تبدیل به مکانی زیبا و کاربردی کنید.

 

 1. قفسه‌ های باز در کنج اتاق :

قفسه‌ های چوبی باز یکی از ایده های کاربردی برای تزئین گوشه ها و فضا های خالی محسوب می شوند. شما می توانید با این راهکار جذاب و کارآمد فضای مناسبی را برای ذخیره سازی و نگهداری لوازم خود ایجاد کنید و حتی لوازم کاربردی و دکوری خود را در داخل آن قرار دهید.

 

 

2. تزئین گوشه‌ ها با گل :

با مشاهده تصویر زیر می بینید که فضای تنگ مابین  نیمکت و تخت خواب با استفاده از گلدان به خوبی تزئین شده است. این گل به اندازه ایی بزرگ و بلند است که تقریبا تا سقف می‌ رسد. گلدان انتخاب شده برای این فضا کاملا دکوری است و مابقی فضای اتاق را نیز پر کرده است.

 

 

3. صندلی‌‎ آویزان از کنج سقف :

معمولا یکی از بهترین شیوه ها برای تزئین گوشه ها و استفاده بهینه از فضای پرت استفاده از کنج دیوار برای نصب کردن صندلی که از سقف آویزان می شود. صندلی‌ های گهواره ایی همیشه مورد استقبال مهمانان و کودکان قرار می‌ گیرند و انتخاب مناسبی برای خواب کوتاه عصر گاهی هستند.

 

 

4. میز‎ آویزان از کنج سقف :

میز آویز ترکیبی کمی عجیب است. ساخت این میز با یک قطعه چوب با سطحی صاف ، چند زنجیر طلایی و یک دریل به راحتی امکان پذیر است. البته نمی توان بر روی این میز لپتاپ و لوازم سنگین قرار داد و یا حتی امکان نوشتن روی آن وجود ندارد. اما شما می توانید با قرار دادن یک کتاب یا چند عنصر تزئینی روی آن گوشه خالی خانه خود را به صورت خلاقانه‌ ایی تزئین کنید.

 

 

5. دفتر کار خانگی :

در تصویر زیر می بینید که فضای خالی و پرت با استفاده از یک صندلی گوشه کوچک تبدیل به مکانی کاربردی شده است. هم چنین تا حد امکان با استفاده از یک تخته چوبی به عنوان صفحه میز ، استفاده بهینه از فضا صورت گرفته است.

 

 

6. گالری دیواری :

یکی دیگر از ایده های تزئین گوشه ها و شخصی سازی فضای خانه نصب تابلو های عکس بر روی دیوار و ایجاد یک گالری دیواری می باشد. در صورت نصب تابلو ها به صورت پراکنده بر روی دیوار ، امکان دارد به خوبی جلوه نکنند و باعث ایجاد اغتشاش بصری شوند. به همین علت معمولا عکس‌ ها بر روی یک دیوار مشخص نصب می‌ شوند و یک گالری دیواری می‌ سازند. یکی از بهترین دیوار ها برای تبدیل شدن به گالری دیواری ، کنج‌ های بدون استفاده می باشند.

 

 

7. نیمکت کنج اتاق برای نشستن و ذخیره‌ سازی :

فضا های کنج به علت محصور شدن بین دو دیوار معمولا باعث بخشیدن حس اطمینان و آرامش خاطر به افراد می شوند. در صورتی که این کنج کنار پنجره قرار داشته باشد بهترین مکان برای مطالعه و نشستن محسوب می شود. با مشاهده تصویر زیر می بینید که در فضای زیر پنجره یک نیمکت l مانند قرار داده شده که با چوب رنگ روشن ساخته شده است و برای راحتی بیشتر تشکچه‌ هایی بر روی آن قرار داده شده است.

 

 

8. کنجی برای قهوه‌ :

با نصب چند قفسه باز بر روی دیوار می توانید فضای پرت خانه خود را نبدیل به مکانی زیبا و کاربردی نمایید. در تصویر زیر می بینید که بر روی قفسه باز نصب شده بر روی دیوار ظروفی قرار داده شده و حتی فنجان‌ ها نیز از آن آویزان شده اند. هم چنین از میز تغییر کاربری داده شده نیز برای گذاشتن دستگاه قهوه جوش و دیگر ملزومات استفاده شده است. آباژور نیز زیبایی خاصی به این میز بخشیده است. و در هنگام شب یا صبح زود فضای رویایی را خلق می کند.

 

 

9. آینه قدی :

آینه‌ های قدی کاربرد بسیاری در گوشه‌ ها و فضای کنج دیوار دارند. زیرا فرصت بررسی و آراستن ظاهر و لباس را پیش از خروج از منزل برای شما فراهم می کنند. در تصویر سمت راست مشاهده می کنید که آینه قدی در گوشه کنج دیوار به خوبی مکان‌ یابی شده و گلدان کنار آن نیز فضا را چشم نواز کرده است.

 

 

10. آویزان کردن گل :

آویزان کردن گل از سقف نیز یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای تزئین گوشه ها و فضا های خالی خانه به شمار می رود. هم چنین با مشاهده تصویر زیر می بینید که گل‌ ها شبیه به یک دیگر نیستند ، اما در آویزان بودن از سقف نقطه مشترک دارند.

 

 

 

منیع: memarup
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.