گالری ساعت علیزاده
5 راهکار هوشمندانه برای دکوراسیون لاکچری

5 راهکار هوشمندانه برای دکوراسیون لاکچری

راز موفقیت شما برای داشتن دکوراسیون لاکچری بدون صرف هزینه های گزاف، دانستن ترفند هایی است که موجب بزرگ، دنج و لوکس شدن فضای خانه شما می شود. با دانستن کامل این ترفند ها و راهکار ها و  تهیه لوازم مورد نیاز، می توانید بدون صرف هزینه بسیار، فضای منزل  خود را زیبا تر، لاکچری تر و گران‌ قیمت‌ تر نشان دهید.

امروزه تهیه اقلام مورد نیاز برای دکوراسیون خانه هزینه های گزافی را شامل می شود که هر کسی توان خرید و تهیه وسایل مورد نیاز برای زیبا تر نمودن منزل را ندارد. در چنین شرایطی داشتن یک خانه لوکس و زیبا که در دکوراسیون آن از اشیای گران قیمت و سطح بالا استفاده شده تقریبا کاری غیر ممکن است. اما تمام خانه هایی که دارای ظاهری شیک و گران قیمت هستند، الزاما طراحی و دکور آن ها با هزینه های بسیاری صورت نگرفته است. بلکه شیوه هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توان بدون محتمل شدن هزینه زیاد و ولخرجی، دکوراسیون لاکچری داشت. در این مطلب 5 شیوه و ترفند هوشمندانه برای داشتن دکوراسیون لاکچری ارائه شده که با اجرای آن ها می توان دکوراسیون منزل را از آن چیزی که هست گران قیمت‌ تر و سطح بالا تر نشان داد.

خانه هایی با دکوراسیون لاکچری نسبت به خانه های معمولی دارای حس و حال و هوای متفاوتی هستند. این خانه ها بزرگ و سطح بالا به نظر می رسند و مشخص است که مالک خانه علاوه بر داشتن سلیقه عالی از در آمد بالایی نیز برخوردار است. واضح و مبرهن است که هر کسی علاقمند به داشتن خانه ایی بزرگ‌ تر، زیبا تر و گران‌ قیمت‌ تر است، اما این مسئله نباید منجر به صرف نظر کردن از سایر هزینه‌ های ضروری و مقروض شدن مالک خانه شود. اگر شما برای داشتن یک دکوراسیون لاکچری و گران قیمت درآمد کافی دارید، می توانید این کار را بدون هیچ گونه دردسری انجام دهید. اما فراموش نکنید که ظاهر سازی و فریب دادن مردم در رابطه با باطن زندگی شما، اصلا ایده خوبی نیست. به هر حال داشتن یک خانه لوکس و زیبا بدون صرف محتمل شدن هزینه های بسیار نیز امکان پذیر می باشد. زیرا تمام چیز هایی که باعث می شوند که فضای خانه شما گران و شیک به نظر برسد، الزاما گران قیمت نیستند و شما را ورشکست و بدهکار نمی کنند.

راز موفقیت شما برای داشتن دکوراسیون لاکچری بدون صرف هزینه های گزاف، دانستن ترفند هایی است که موجب بزرگ، دنج و لوکس شدن فضای خانه شما می شود. با دانستن کامل این ترفند ها و راهکار ها و  تهیه لوازم مورد نیاز، می توانید بدون صرف هزینه بسیار، فضای منزل  خود را زیبا تر، لاکچری تر و گران‌ قیمت‌ تر نشان دهید.

 

1- استفاده از کاغذ دیواری طرح‌ دار در بخش‌ هایی از دکوراسیون خانه :

برای پوشش دیوار های منزل و تمیز و یکدست نشان دادن آن ها، شیوه های مختلفی وجود دارد. برای مثال، می توانید برای این کار از رنگ‌ های ساختمانی، رنگ‌ های پلاستیک، پوشش‌ های نمدی و کاغذ دیواری استفاده نمایید. اکثر مردم عادت به پوشش تمام سطوح و دیوار های منزل را با یک نوع رنگ و یا یک نوع کاغذ دیواری دارند، تا با این کار همه چیز هم سطح و مرتب و تمیز تر نشان داده شوند. ولی این کار یک اشتباه و ایراد بزرگ محسوب می شود زیرا باعث می شود فضای منزل شما تخت، کوچک و بدون عمق به نظر برسد. اگر قصد عمق دادن به دکوراسیون منزل خود را دارید و می خواهید منزل شما بزرگ و سه بعدی به نظر برسد، باید کمی خلافیت داشته باشید و قسمت هایی از منزل را با استفاده از رنگ های متفاوت بپوشانید. در قسمت‌ هایی از منزل مثل اتاق نشیمن، ستون‌ ها و یا آشپزخانه نیز استفاده از کاغذ دیواری های‌ های طرح‌ دار می تواند منجر به ایجاد عمق در فضا شود. بنابراین وجود عمق و بافت در دکوراسیون خانه موجب می شود، فضای منزل شما به همراه وسایل و تزئینات آن، گران قیمت، سطح بالا و لوکس نشان داده شود. در قسمت هایی از منزل خود از کاغذ دیوار‌ی‌ های طرح‌ دار استفاده نمایید که بیشتر در معرض دید هستند و هم چنین در استفاده از آن‌ ها زیاده روی نکنید تا به خوبی در فضای منزل شما تاثیرات عمیق بخشی داشته باشد.

 

 

2- استفاده از کاور روی صندلی‌ها در قسمت‌ های مختلف منزل :

صندلی ها علاوه بر وسیله ایی برای نشستن، یکی از اجزای مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون منزل به شمار می روند. پس اگر در آشپزخانه، نشیمن و یا اتاق های خود تعدادی صندلی دارید فقط آن ها را یک وسیله کاربردی ندانید بلکه سعی نمایید در ظاهر این صندلی‌ ها تغییراتی را اعمال نمایید تا دکوراسیون منزل شما لوکس و گران قیمت به نظر برسد. اگر صندلی‌ های شما ساده و بدون پوشش و پارچه هستند (مانند صندلی چوبی یا فلزی و حتی پلاستیکی) با اعمال یک تغییر ساده و کوچک، ظاهر آن ها را شیک و گران قیمت تر نشان داده می شود. برای ایجاد این تغییر تنها لازم است مقداری پارچه خز مصنوعی تهیه نمایید که دارای مو های بلند است و از آن کاوری به تعداد صندلی‌ های موجود در منزل بسازید. اندازه این کاور ها به گونه ایی باشد که نشیمنگاه صندلی را پوشش دهند تا بدین ترتیب بتوانید یک صندلی ساده و ارزان قیمت را تبدیل به یک وسیله خاص و گران قیمت نمایید. با انجام این کار دکوراسیون لاکچری خواهید داشت و فضای منزل شما زیبا تر خواهد گردید. لازم به ذکر نیست که نشستن روی این صندلی با پوشش روی نشیمنگاه، بسیار راحت‌ تر است و به اندازه لم دادن روی یک مبل می‌تواند لذت بخش باشد.

 

 

3- قرار دادن یک پتوی نرم و زیبا روی کاناپه‌ ها در دکوراسیون خانه :

اکثر افراد در روز ها و شب‌ های خنک پاییزی و زمستانی علاقمند به دراز کشیدن روی کاناپه هستند و دوست دارند در عین حالی که یک پتو دور خود پیچیده‌ اند به تماشای تلویزیون بنشینند. ولی وجود ی پتو روی کاناپه نه تنها نشانه به هم ریختگی و  بدسلیقه بودن صاحب خانه نیست، بلکه با قرار دادن یک پتوی زیبا، نرم و شیک روی کاناپه، علاوه بر کاربردی بودن، حالتی لوکس و شیک به خانه شما می بخشد. می توان این پتو ها را در طرح‌ ها و رنگ‌ های دلخواه انتخاب نمود و برای ایجاد دکوراسیون لاکچری استفاده نمود. بهتر است برای این کار از پتو های کوچک و متوسط استفاده نمایید. در اتاق نشیمن نیز برای ایجاد عمق و بافت در فضا می توان از پتو های طرح‌ دار مانند طرح دندانه‌ دار و … استفاده نمود.

 

 

4- استفاده از اشیای تزئینی و مجسمه‌ در قسمت‌ های مختلف دکوراسیون :

هر کسی آگاه است که دکوراسیون هیچ منزلی بدون استفاده از لوازم تزئینی مانند گلدان‌ های دکوری، مجسمه و … کامل نیست. برای افزودن این اجزا به دکوراسیون منزل راهکار های متعددی وجود دارد. برای مثال، می توان با تعبیه یک یا دو وینیت در قسمت های مختلف خانه، لوازم دکوری را در آن جای دهید. یا لوازم دکوری را در بخش های مختلف خانه به شکل پراکنده قرار دهید. اما اگر قصد دارید فضای خانه سطح بالا تر و لوکس‌ تر نشان داده شود، توصیه می شود از روش اول استفاده نمایید.

در مرحله بعدی باید به سراغ اشیاء دکوری بروید. همیشه لزومی به استفاده از مجسمه‌ های برنزی و اشیای دست ساز و گران قیمت برای این منظور نیست. بلکه امکان دارد این اشیاء با فضای مدرن و ساده شما هماهنگی نداشته باشند. شما می توانید به جای استفاده از این اشیاء تزئینی و گران قیمت از لوازم تزئینی ساده مانند: گلدان سفید سرامیکی یا استیل یا کریستال ساده  استفاده نمایید و فضای منزل خود را لوکس و سطح بالا نشان دهید.

 

 

5- استفاده از گیاهان و گلدان‌ های زیبا در بخش‌ های مختلف منزل :

ممکن است کمتر کسی از این نکته اطلاع داشته باشد. اما در کوراسیون خانه ایی که از گیاهان و گلدا‌ن‌ های سبز و زیبا استفاده شده نسبت به خانه ایی که فاقد این تزئینات گیاهی می باشد بسیار لوکس‌ تر و گران قیمت‌ تر به نظر می رسد. استفاده از گیاهان سبز در گلدان‌ های شیک و زیبا موجب زیبا و دلنشین تر شدن هر نوع فضایی می شود. بدون این که هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. اگر به علل مختلف مانند آلرژی خود و یا اعضای خانواده به گیاهان سبز و یا نداشتن وقت کافی برای رسیدگی به آن‌ ها، نمی‌توانید از این گیاهان به عنوان اکسسوری تزئینی در منزل استفاده نمایید. بهترین راه برای شما استفاده از گلدان‌ های مصنوعی است. امروزه این گیاهان مصنوعی در اندازه‌ و اشکال مختلف در بازار موجود هستند و به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با گیاهان طبیعی ندارند. اما به خاطر داشته باشید، که نگهداری گیاهان خانگی و آپارتمانی در فضای منزل دارای فوایدی به شرح زیر است :

  1. تصفیه هوای منزل
  2. تامین رطوبت مورد نیاز
  3. ایجاد فضایی زیبا و شاداب
  4. دور کردن استرس و انرژی منفی از محیط

از جهتی بیشتر گیاهان آپارتمانی به نگهداری زیاد نیازی ندارند و باعث تلف شدن وقت شما نیز نمی شوند. پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید و از گیاهان برای ارتقای دکوراسیون لاکچری منزل و سالم‌ تر کردن محیط زندگی خود استفاده نمایید.

 

 

 

 

منیع: memarup
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.