گالری ساعت علیزاده
معرفی 5 گیاه آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی

معرفی 5 گیاه آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی

در این مطلب به معرفی 5 نوع گیاه آپارتمانی پرداخته شده که ضرورت دارد در هر منزلی وجود داشته باشد. شما می توانید با تهیه این گیاهان، دکوراسیون و زیبایی منزل خود را کامل‌ تر نمایید.

گیاهان دنقش مهمی در طبیعت دارند و زندگی هما ما وابسته به وجود آن ها است. گیاهان تاثیر بسزایی در زیبا سازی محیط زندگی دارند و از این نظر باید حتما در هر منزلی از یک یا چند گیاه آپارتمانی استفاده شود. گیاه آپارتمانی علاوه بر زیبا سازی و ایجاد حس گرمی در فضا، باعث تصفیه شدن هوا می شوند و رطوبت محیط را نیز تنظیم می نمایند و فضایی سالم‌ تر برای زندگی فراهم می کنند. گیاهان آپارتمانی دارای انواع مختلفی می باشد که از نظر اندازه و فرم و کاربرد به دسته های گوناگونی تقسیم می شود. اما کدام نوع آن‌ مناسب برای استفاده در منازل است؟ بنابراین در این مطلب به معرفی 5 نوع گیاه آپارتمانی پرداخته شده که ضرورت دارد در هر منزلی وجود داشته باشد. شما می توانید با تهیه این گیاهان، دکوراسیون و زیبایی منزل خود را کامل‌ تر نمایید.

اگر علاقه وافری به گیاهان دارید و قصد دارید خانه ایی به اندازه یک باغچه، سرسبز و زیبا داشته باشید باید بدانید که این گیاهان به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارند و این روز ها بیشتر افراد با مشکل کمبود زمان روبرو هستند. اما محدودیت در زمان به معنی این نیست که گیاه آپارتمانی را از فضای منزل حذف کنید. بلکه شما باید از گیاهانی استفاده نمایید که وجود آن‌ ها در منازل ضرورت دارد. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی و سلامت، به عنوان یک عنصر مهم در طراحی داخلی محسوب می شوند. بدون استفاده از یک یا چند گیاه آپارتمانی طراحی داخلی یک منزل یا محیط کار یا هر محیط دیگری کامل نخواهد بود. این گیاهان زنده با شادابی و رنگی که دارند موجب ایجاد زیبایی خاصی در محیط می شوند و باعث می شوند فضا زنده و پوبا به نظر برسد. گیاهان آپارتمانی در انواع بزرگ، کوچک، مینیاتوری، پایه دار، دیواری، آویز و حتی مصنوعی موجود هستند. در ادامه با 5 نوع گیاه آپارتمانی مناسب برای فضای داخلی آشنا خواهید شد. توصیه کارشناسان برای داشتن دکوراسیونی زیبا و کامل در استفاده از این 5 گیاه آپارتمانی است.

 

 

1- چند گیاه آپارتمانی کوچک برای روی میز :

گلدان های کوچک یکی از گیاهان آپارتمانی هستند که باید در هر منزلی وجود داشته باشند. این گلدان های کوچک در فضا هایی مانند دستشویی کنار روشویی، کنار میز های ناهارخوری و روی میز های کوچک مبل‌ ها در اتاق نشیمن قرار داده می شوند. بهترین انتخاب برای شما استفاده از گیاهان کوچکی مانند کاکتوس‌ ها و سایر گیاهان آب دار است که نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند. شما می‌توانید از این گیاهان به تعداد زیاد و با گلدان‌ های رنگارنگ کوچک استفاده کنید و محیط منزل را شاد تر و زیبا تر نمایید.

 

 

2- یک گلدان بزرگ :

اگر قصد ایجاد عمق در فضای منزل دارید و می خواهید منزل شما زیبا تر و جذاب تر به نظر برسد، بهترین گزینه برای شما استفاده از یک گلدان بزرگ است. در حقیقت وجود یک گلدان بزرگ در هر منزلی ضرورت دارد. و با توجه به مساحت منزل و موقعیتی که دارید می توانید اقدام به تهیه چند عدد از این گیاهان آپارتمانی در انواع مختلف نمایید و با قرار دادن در گوشه ایی از فضا، دکوراسیون منزل خود را کامل کنید. اگرچه وجود چند گلدان کوچک بر روی زمین نیز می تواند زیبا باشد اما نمی‌ توانند جایگزین یک گلدان بزرگ شوند.  در هر قسمتی از منزل می توان از این گلدان ها استفاده نمود. اما معمولا بهترین مکان، گوشه آشپزخانه است. شما می توانید با استفاده از یک گلدان با بافت حصیری و کاشت گل مورد علاقه در آن، فضای مدرن آشپزخانه خود را متعادل‌ تر و گرم‌ تر نشان دهید.

 

 

3- یک گیاه آپارتمانی مصنوعی :

محدودیت های زیادی یرای نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی وجود دارد. برای مثال امکان دارد قسمتی از منزل شما اصلا نور طبیعی دریافت نکند و یا عضوی از خانواده شما به گیاهان حساسیت داشته باشد. حتی ممکن است شما علاقمند به گیاه خاصی باشید اما به علت شرایط نگهداری آن، نتوانید به خوبی از آن مراقبت نمایید. و یا به علت امنیت حیوانات خانگی، امکان قرار دادن گیاهان مورد نظر خود را در محیط منزل نداشته باشید. در این شرایط بهترین راه استفاده از یک گیاه آپارتمانی مصنوعی می باشد. شما می توانید گلدان گیاه مصنوعی را در هر گوشه‌ ایی که دوست دارید قرار دهید بدون آن که به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز داشته باشد. بنابراین با قرار دادن یک یا دو گلدان مصنوعی فضای منزل خود را زیبا و دلپذیر نمایید و نگران نباشید زیرا هیچ کسی از مصنوعی بودن آن مطلع نخواهد شد.

 

 

4- گلدان‌ های آویز قفسه‌ ایی :

همیشه فضای بالای میز تحریر مناسب ترین مکان برای قرار دادن وسایل تزئینی و زیباتر کردن منظره است. به ویژه اگر این فضا در نزدیکی پنجره باشد می تواند جای مناسبی برای قرار دادن گلدان‌ های مناسب باشد، گلدان‌ های کوچکی که وزن زیادی ندارند اما دارای برگ‌ های آویزان و بلند هستند. که در اتفاع رشد خوبی دارند و زیبایی خود را بهتر نشان می دهند. گیاهانی مانند پوتوس، گل رشته مرواریدی و گیاه عنکبوتی دارای این ویژگی ها هستند و اگر گلدانی که برای آن ها انتخاب می کنید دارای اندازه مناسب باشد به جای آویزان کردن آن‌ ها (که ایده چندان بی‌ خطری هم نیست) می‌ توانند روی قفسه‌ ها و بالای میز ها و کابینت‌ه ای آشپزخانه قرار داده شوند و موجب زیبا و دلپذیر تر شدن فضا شوند.

 

 

5- یک گلدان بزرگ پایه دار :

بعضی از گیاهان و گلدان‌ های بزرگ اگر بر روی زمین قرار داده شوند، زیبایی آن‌ ها به خوبی نشان داده نمی شود و توجه چندانی نیز به خود جلب نمی‌ کنند. زیرا امکان کشیده شدن برگ های آن ها روی زمین وجود دارد و بدین ترتیب بد حالت و نا مناسب به نظر خواهند رسید. از جهتی دیگر نیز ممکن است با نزدیک شدن حیوانات و بچه های کوچک به آن ها، گیاهان زیبای شما خراب شوند. (البته بر طبق مطالعات و مشاهدات انجام گرفته کودکان علاقه‌ ایی به گیاهان ندارند و از آن‌ ها دوری می‌ کنند). به هر حال در این گونه مواقع بهتربن راه استفاده از پایه است که زیبایی گیاه مورد علاقه شما را بهتر نشان می دهد. برای این کار تنها لازم است یک پایه فلزی مدرن و شیک متناسب با گلدان خود تهیه نمایید و با کمک آن ارتفاع گلدان را بالا تر ببرید. با این کار علاوه بر بهتر نشان دادن زیبایی گیاه آپارتمانی خود، آن را از دسترس حیوانات خانگی دور می کنید، هم چنین موجب دریافت نور بیشتر شده و برگ‌ های گیاه به خوبی رشد خواهند کرد.

 

 

 

منیع: memarup
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.