گالری ساعت علیزاده
رایج ترین نوع شیدها در دکوراسیون داخلی

رایج ترین نوع شیدها در دکوراسیون داخلی

شیدها  بهترین گزینه برای پوشش پنجره ها هستند و می توانند میزان و شدت نور ورودی به داخل فضا را کنترل نمایند همینطور عایق خوبی برای گرما و سرما محسوب می شوند و می توانند به صورت تنها یا با پرده در دکوراسیون استفاده شوند .

شیدها  بهترین گزینه برای پوشش پنجره ها هستند و می توانند میزان و شدت نور ورودی به داخل فضا را کنترل نمایند همینطور عایق خوبی برای گرما و سرما محسوب می شوند و می توانند به صورت تنها یا با پرده در دکوراسیون استفاده شوند شیدها از نظر طرح و سبک انواع متعددی دارند در ادامه برای آشنایی با انواع مدل های شید با ما همراه باشید….

 

شیدهای رولی

شیدهای رولی به دلیل کارایی ساده ای که دارند معمول ترین و پر استفاده ترین نوع شید در میان سبک های مختلف محسوب می شوند این شیدها از شیدهای سنتی به حساب می آیند و طریقه نصب و استفاده از این شیدها بسیار راحت است و می توانند به عنوان عنصری دکوراتیو و زیبا در دکوراسیون به کار روند که میتوان بر حسب سلیقه و در رنگ ها و پارچه ای مختلف در دکوراسیون منزل به کار برد.

 

 

شیدهای پروانه ای

این شیدها با سبک کلاسیک و برگرفته از شیدهای رومی هستند و نحوه عملکرد آن به نحوی است که زمانی که شیدها بالا برده می شوند  قسمت مرکزی تا خورده  و دو طرف  به سمت بالا چین می خورد.

 

 

شیدهای رومی

این شیدها با کمک ریسمان ها و حلقه هایی بالا و پایین می روند و هنگام بالا رفتن لبه پایینی آن ها به صورت منظم روی هم تاخورده و بر تعداد لایه ای تا خورده افزوده می شود.

 

 

شیدهای پلیسه ای

این شیدها طولی دو برابر شیدهای رومی دارند  و زمانی که کاملا پایین می آیندبه شکل لایه های تاخورده منظمی می شوند که وقتی بالا رفته هر یک از لایه ها زیر لایه بالایی قرار می گیرند.

 

 

شیدهای ابری

عرض این شیدها باید دو یا سه برابر عرض پنجره باشد زمانی که شید بالا می رود روی هر یک از قسمت ها به صورت عمودی از پایین به بالا پف های ملایمی شبیه ابر تشکیل می شود.

 

شیدهای بالنی

عرض این شدها باید دو یا دو و نیم برابر عرض پنجره باشد در قسمت پایین این شیدها در حالت کاملا باز چین های بزرگی وجود دارد و شید در قسمت پایین دارای پف های بزرگ دائمی است.

 

 

 

 

منیع: دکوبوم
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.