گالری ساعت علیزاده
طرز تهیه کیک گیلاس فیلادلفیا بدون نیاز به پخت

طرز تهیه کیک گیلاس فیلادلفیا بدون نیاز به پخت

طرز تهیه کیک گیلاس فیلادلفیا، یک کیک خوشمزه بدون نیاز به پخت را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه کیک گیلاس فیلادلفیا، یک کیک خوشمزه بدون نیاز به پخت را در ادامه مطلب بخوانید.
 

مواد لازم:

پایه 

بیسکویت (کوکی) خشک: ۲۸۵ گرم

کرم شکلات (مثلاً نوتلا): ۳۵۰ گرم

لایه پنیر:

خامه سنگین 30٪ یا 36٪: ۵۰۰ میلی‌لیتر

پنیر کاتیج (کوتاژ): ۳۰۰ گرم، ۳ بار خرد کنید (یا پنیر دلمه‌ای آماده برای چیزکیک)

پنیر ماسکارپونه: ۲۵۰ گرم

شکر: ۱۰۰ گرم

پودر ژلاتین: ۴ قاشق چایخوری

آب جوشانده گرم: ۷۵ میلی‌لیتر

وانیل شکری: ۱ قاشق چایخوری

 

لایه ژله-میوه:

ژله گیلاس: ۲ بسته

کمپوت گیلاس: ۷۲۰ گرم

شربت یا آب گیلاس: ۴۰۰ میلی‌لیتر

آب جوشانده: ۵۰۰ میلی‌لیتر

 

طرز تهیه:

بیسکویت‌ها را خرد کرده، با کرم شکلاتی یا نوتلا مخلوط کرده و ته قالب ۲۳×۳۳ سانتیمتری یا مشابه آن را بریزید و خوب به ته قالب فشار دهید تا منسجم شود. زود روی آن را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا یخ بزند.

گیلاس ها را هسته گیری و صاف کنید. حدود ۴۰۰ میلی لیتر آب گیلاس را با ۵۰۰ میلی لیتر آب مخلوط کرده و جوش بیاورید. ۲ بسته ژله گیلاس را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی آنها آب گرم و آب گیلاس مخلوط شده بپوشانید، خوب هم بزنید تا ژله کاملا حل شود. کنار بگذارید تا خنک شود و اجازه دهید کمی استراحت کند.

لایه خامه‌ و پنیر را آماده کنید:

آب جوش را روی ژلاتین بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود. کنار بگذارید تا خنک شود. سپس خامه را بزنید تا سفت شود، در پایان به خامه فرم گرفته پودر قند و شکر وانیل را اضافه کنید و سپس به تدریج، قاشق به قاشق، مخلوط پنیر ماسکارپونه و کاتیج را اضافه کنید (قبل از افزودن به خامه، ماسکارپونه را با پنیر کاتیج خوب مخلوط کنید).

۲-۳ قاشق غذاخوری توده پنیر‌خامه‌ای را به ژلاتین خنک شده اضافه کرده و هم بزنید. سپس آن را با پنیر خامه‌ای باقیمانده در کاسه ریخته و مدت کوتاهی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. مخلوط را به ته کیک منتقل کرده و صاف کنید. روی آن گیلاسها را چیده و ژله گیلاس بریزید. به مدت ۲-۳ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید و در انتها با گارنیش مناسب و شیک سرو کنید. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.