گالری ساعت علیزاده
بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر نقش جیران در سریال سیاوش

بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر نقش جیران در سریال سیاوش

سوگل خلیق بازیگر نقش جیران در سریال سیاوش است. بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی سوگل خلیق

 سوگل خلیق ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۱۶ آبان ۱۳۶۷ شمسی در شهر تهران می باشد. او فارغ ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران است.

 

شروع فعالیت هنری سوگل خلیق

وی کارش را در زمینه بازیگری از تئاتر شروع کرده است و در سال 1393 برای نخستین بار  با فیلم «دو» به کارگردانی  سهیلا گلستانی وارد سینما شد و در کنار  پرویز پرستویی ایفای نقش کرد.در واقع فیلم سینمایی دو او را به دنیای بازیگری و سینما معرفی کرد. سوگل خلیق در این دوران در کلاس‌های بازیگری امین تارخ و تهمینه میلانی دوره‌هایی را گذارند و درواقع همین کلاسها سکوی پرتاب او بود.

نخستین تجربه تلویزیونی این بازیگر جوان نیز به سریال « پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسین برزیده بازمی گردد که در نقش شیرین جلوی دوربین سریال تلویزیونی رفت و در کنار شاهرخ استخری از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون بازی کرد.

 

 

 

کارهای تئاتر سـوگل خلیق

سـوگل خلیق تجربه بازی در تئاتر نمایش را در کارنامه هنری خود دارد. علاقه زیادی به نویسندگی داشته و در دوره دانشجویی چند کار تئاتر را بازی کرده است.

سـوگل خلیق در نمایش‌هایی نظیر؛ «قصه‌ی ظهر جمعه» محمد مساوات، «روزهای بی‌باران» امین بهروزی، «خانه آقای کرمی» امیر اخوین و «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» محمد ولیزادگان، بازی کرده‌است.

 

وی درباره علاقه خود به بازیگری می گوید:

” من در کنار بازی در تئاتر در سینما هم فعالیت دارم و این شانس را دارم نقش های تفاوتی را در تئاتر بازی کنم و به همین خاطر بسیار خوشحال هستم! تحت هر شرایطی برایم تئاتر در اولویت است، هر چند تئاتر از نظر مالی نمی‌ تواند من را به عنوان بازیگر تامین کند اما براساس علاقه همیشه اولویت تئاتر است. “

 

سـوگل خلیق در "خماری"

سـوگل خلیق بعد از درخشش در فیلم سینمایی دو پیشنهاد بازی در فیلم خماری را توسط داریوش غذبانی دریافت کرد. فیلمی که در سال ۱۳۹۴ تولید و بر روی پرده سینما رفت. او دراین فیلم نقش دختری را بازی می کند کـه عاشق آهنگسازی اسـت

 

بازی سـوگل خلیق در سریال "نجوا"

سوگل خلیق در مجموعه "نجوا" به عنوان یکی از بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداخت. پخش این سریال در سال 97 از شبکه یک سیما بود. سوگل خلیق در این کار نقش دختری هم سن خود را بازی کرد که در موقعیت های خاصی قرار میکیرد.

 

سوگل خلیق بازیگر نقش رونا در مجموعه "دل دار"

سوگل خلیق بازیگر جوان و تازه‌کاری که در سریال دلدار، به تهیه کنندگی نوید محمودی و کارگردانی جمشید محمودی که ملودرامی عاشقانه است، در نقش رونا بازی خوبی ارائه داده است. پخش این سریال در رمضان 98 و از شبکه دو سیما است.

 

 

سوگل خلیق در سریال هم گناه مصطفی کیایی

مصطفی کیایی کارگردان و تهیه کننده سریال «هم گناه» حضور در شبکه نمایش خانگی را برای اولین بار با این سریال تجربه کرده است. و سوگل خلیق تجربه ای متفاوت را در این سریال خواهد داشت.

مصطفی کیایی کارگردانی و نویسندگی فیلم های برگزیده ای چون «عصر یخبندان» ، «بارکد» ، «خط ویژه» و … را در کارنامه دارد. او که با کارگردانی «خط ویژه» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگر و با نویسندگی «ضد گلوله» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است ، وی با کارگردانی و نویسندگی «هم گناه» تجربه متفاوتی را در شبکه نمایش خانگی از سر گذراند.

«هم گناه» اولین تجربه سوگل خلیق در سریال های شبکه نمایش خانگی بود و اکنون برای دومین بار در سریال سیاوش حضور در سریال های شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

 

 

سوگل خلیق در سریال سیاوش

سوگل خلیق در سریال سیاوش به کارگردانی سروش محمدزاده در نقش جیران خواهر جلال در کنار سایر بازیگران نام آشنای این سریال ایفای نقش می کند.

سریال «سیاوش» تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی مهدی یاری از 10 بهمن ماه 99 پخش آن از طریق پلتفرم نماوا آغاز شده و علاقه مندان به پیگیری سریال های شبکه نمایش خانگی می توانند روزهای جمعه ساعت 12  شاهد پخش این سریال از نماوا باشند.

سریال «سیاوش» ملودرامی اجتماعی است که حدود 30 قسمت است و  با نگاهی نقادانه به اوضاع اجتماعی در جنوب شهر تهران به تصویر کشیده شده است.

 

 

نقش های مورد علاقه سوگل خلیق

جذاب ترین تجربه ام در تئاتر قصه ظهر جمعه محمد مساوات بود و در سینما هم فیلم دو به کارگردانی سهیلا گلستانی را بازی کردم که نقش ام را خیلی دوست داشتم.

در تلویزیون هم سریال دل دار برایم تجربه ارزشمندی بود که باهاش شناخته شدم.

 

آرزوهای سوگل خلیق

او به گفته خودش هرچیزی راکه باعث شود برای مدتی مجبور به کم‌کاری یا ترک کار هنرپیشگی شود کنار گذاشته‌است. سوگل خلیقی بسیار ورزش میکند و کتاب می‌خواند علاقه خاصی به دنیای مد و طراحی دارد اما فعالیت در این حوزه را هم کنار گذاشته است چراکه به گفته خودش فعلا یک هدف بزرگ دارد.

او قصد دارد از دنیای هنرپیشگی وارد دنیای نویسندگی و کارگردانی شود. خلیق می‌گوید: مـن قصد دارم کارگردان شوم از آنجایی که دغدغه مسایل اجتماعی دارم و میخواهم کاری برای این جامعه بکنم کارگردانی را دنبال خواهم کرد هم رشته تحصیلی‌ام در دانشگاه است و هم علاقه بسیار زیادی به کارگردانی دارم.

اما برای این که کارگردان خوبی شوم باید تجربیاتی در حوزه سینما داشته‌ باشم. اما این را میدانم که قطعا کارگردانی را دنبال خواهم کرد.

 

وضعیت ازدواج سوگل خلیق

همسر سوگل خلیق در هیچ کجا ثبت نشده و او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. و البته علاقه ای هم ندارد که رسانه ها درباره زندگی خصوصی اش چیزی بنویسند و تلاش میکند که رسانه ها چیزی درباره زندگی خصوصی او مطلع نشوند.

 

اینستاگرام سوگل خلیق

سوگل خلیق هنرمند فعال در شبکه اجتماعی است و آدرس اینستاگرامش sogolkhaligh می باشد.

 

فیلم شناسی سوگل خلیق

فیلم سینمایی:

  • مردن در آب مطهر (۱۳۹۸)
  • ماهور (۱۳۹۶)
  • خماری (۱۳۹۴)
  • در سکوت (۱۳۹۳)
  • دو (۱۳۹۳)

تئاتر:

  • خروس لاری ۱۳۹۷ (امید سهرابی)
  • اهالی هوا ۱۳۹۶ (دیانا فتحی)
  • عاقبت عشاق سینه چاک ۱۳۹۶ (بهرام تشکر)
  • و خداوند «هایم» را فراموش کرده است ۱۳۹۵ (هامون سیدی)
  • روزهای بی باران ۱۳۹۵ (امین بهروزی)
  • او شمال من جنوب من شرق و غرب من بود ۱۳۹۴ (محمد ولیزادگان)
  • قصه ظهر جمعه ۱۳۹۲ (محمد مساوات)
  • عکس اتفاق عزیز ۱۳۹۱ (محمد مساوات)
  • بازیخانه قیاس الدین مع الفارق ۱۳۹۱ (محمد مساوات)
  • این روبان سیاه ۱۳۹۰ (محمد مساوات)

مجموعه تلویزیونی:

  • دل دار ۱۳۹۷ (جمشید محمودی و نوید محمودی)
  • نجوا ۱۳۹۷ (ابراهیم شیبانی)
  • محکومین ۱۳۹۶ (سیدجمال سیدحاتمی)
  • پرواز در ارتفاع صفر ۱۳۹۶ (عبدالحسن برزیده)

نمایش خانگی:

  • هم گناه (مصطفی کیایی-١٣٩٨)
  • سیاوش ( سروش محمدزاده-١٣٩٩)

فیلم کوتاه

  • یک اتفاق نه چندان ساده ۱۳۹۲ (وحید رابودان)

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.