گالری ساعت علیزاده
بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش می جان در سریال «کلبه ای در مه»

بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش می جان در سریال «کلبه ای در مه»

ویا حسینی در سریال کلبه ای در مه نقش می جان را بازی کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

بیوگرافی رویا حسینی

رویا حسینی  بازیگر عرصه فیلم و سریال ایرانی متولد دهه ۷۰ و بازیگری را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است

ایشان از بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون بوده که علاوه بر بازیگری در رشته عکاسی نیز تخصص زیادی دارد و توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد.

 

 

تلاش رویا حسینی برای بازیگر شدن

رویا حسینی در دانشگاه بازیگری خوانده و برای این که به حرفه مورد علاقه اش مشغول شود بسیار تلاش کرده است. او در گفت و گو با آرت تاک گفته است: سینما بعد از فارغ التحصیلی ام جزو اولویت های زندگی من بود؛ مخصوصا بازیگری اما وقتی وارد فضا شدم؛ چه فضای تئاتر و چه سینما، کمی فاصله گرفتم چون با عشقی وارد این جریان شدم و اوایل جاهای مختلف برای تست می رفتم و ممکن بود بازتاب درست نگیرم و تایید نشوم و برای من واقعا آزاردهنده بود. خیلی از نسل های جوان این حس من را درک می کنند که وقتی جایی تست می دادند و می گفتند با شما تماس می گیریم، این حرف یک شوخی شده است. قرار گرفتن در چنین موقعیتی کمی سخت بود. آدم وقتی از فضای داتشگاه بیرون می آید فکر می کند می تواند دنیا را فتح کند اما کم کم فاصله گرفتم و گفتم از فاصله دورتر نگاه کنم و عاقلانه تر جلو بروم و به نظرم موفق هم شدم. خودم را مشغول کارهای دیگر کردم اما همیشه حواسم به بازیگری بود چون واقعا حالم را خوب می کرد. جدا از این که در آن سن و سال شهرت جذاب است واقعا حالم را خوب می کرد اما با اکران روزهای نارنجی بیشتر به حس قدیم نزدیک شدم و مصمم تر شدم.

 

آغاز فعالیت هنری

او در اولین تجربه حرفه‌ای خود در بازیگری در کنار بازیگران شناخته شده همچون لیلا حاتمی و شهاب حسینی و مریلا زارعی به ایفای نقش پرداخت تجربه بازیگری با یکی از بهترین کارگردان های جهانی اصغر فرهادی را پیدا کرد.

فیلم سینمایی خانه امن است از دیگر کار سینمایی خانم حسینی  به  شمار می‌آید که توسط ناصر رفاهی کارگردانی شده است و در آن بازیگران شناخته شده همچون مامک مجد و وزارت رحمت جیرده و کسری ابراهیمی بازی می‌کردند

وی  در سال ۱۳۹۸ در فیلم روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی بازی کرد و موفق شد در کنار هدیه تهرانی و مهران احمدی و تجارب زیادی به دست آورد بازیگری و عکاسی نیز می‌پرداخت و در مصاحبه اش گفته است که من عاشق بازیگری به عکاسی هستم و شهرهای زیادی را تا به حال تجربه کردم اما عکاسی برایم دنیایی دیگر دارد.

رویا حسینی علاوه بر عکاسی و بازیگری موسیقی نیز گوش می دهد و یک زندگی کاملا مینیمال دارد و به گفته خودش فردی ایده آل گرا در زندگی اش است و به خودش سخت می گیرد تا بهترین را ارائه دهد. او بسیار بی حاشیه است و دوست دارد با بازیگران و کارگردان های بزرگی کار کند و کار کردن با اصغرفرهادی را دوباره تکرار کند. 

از نقش های جدی و مهم او بازی در فیلم روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی است که با همین فیلم سینمایی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر راه یافت و در نشست خبری و مراسم فوتوکال فیلم سینمایی روزهای نارنجی شرکت کرد.

از دیگر آثار هنری این بازیگر جوان میتوان به خانه امن است ، جدایی نادر از سیمین عادت نمی کنیم ، شماره ۱۷ سهیلا ف حال خوب و … اشاره کرد.

 

رویا حسینی در سریال کلبه ای در مه 

رویا حسینی در سریال کلبه ای در مه نقش می جان را بازی می کند، دختر روستایی که بسیار سختکوش و البته جسور است. بروز خان ( سام قریبیان ) عاشق اوست اما می جان به او اهمیتی نمی دهد و جواب های خیلی رک و واضحی به او می دهد. می جان در واقع شخصیت اصلی داستان سریال کلبه ای در مه است .

این سریال ماجرای مبارزات مردم گیلان در پیش از انقلاب است و حسام محمودی نقش مقابل او را بازی می کند. داستان سریال  کلبه ای در مه در روستاهای گیلان اتفاق می افتد. محبوبه اسدی ،رزیتا غفاری ، مسیح خانزاده از دیگر بازیگران این سریال هستند .

فیلم های روزهای نارنجی و عادت نمی کنیم دو تجربه دیگر حسینی قبل از نقش می جان است اما نکته مهم در کارنامه این بازیگر نقش کوتاهی است که در فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی ایفا کرده است. او درباره اصغر فرهادی گفته است: من یک فیلم کوتاه در کارگاه فیلمنامه نویسی آقای فرهادی بازی کرده بودم که بعدها ایشان برای حضور در فیلم «جدایی نادر از سیمین» با من تماس گرفتند و زمانی که در دفتر کار ایشان حضور یافتم رفتار بسیاری حرفه ای و درستی با من داشتند. آقای فرهادی از من برای همین نقش کوتاه چند بار تست گرفتند و با من به عنوان یک بازیگر جدید و کم سابقه رفتار بسیار خوب و درستی داشتند و بعد از اتمام گفتگو هم مرا تا دم در بدرقه کردند که این رفتار ایشان که به همه چیز دقت و توجه دارند، جدا از حرفه ایشان برای من بسیار مهم بود و خیلی دوست دارم که باز هم این اتفاق تکرار شود و در فیلمی از این کارگردان بازی کنم.

 

 

وضعیت ازدواج رویا حسینی

رویا حسینی در حال حاضر مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

 

پیج اینستاگرام رویا حسینی

رویا حسینی با شناسه royahosseini.k در اینستاگرام یک پیج اینستاگرامی دارد که پست های مرتبطی با زندگی شخصی و هنری اش منتشر می کند.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.