گالری ساعت علیزاده
درباره حرفه مدلینگ و مدل شدن بیشتر بدانید

درباره حرفه مدلینگ و مدل شدن بیشتر بدانید

مدل، صرف نظر از مرد یا زن بودن کسی که مدلهای هنری ، فشن یا آگهی های تبلیغاتی را با حالت و ژستی خاص نمایش می دهد. این حرفه اکنون به شدت با پول وشهرت درارتباط است.

مدل، صرف نظر از مرد یا زن بودن کسی که مدلهای هنری ، فشن یا آگهی های تبلیغاتی را با حالت و ژستی خاص نمایش می دهد. این حرفه اکنون به شدت با پول وشهرت درارتباط است. مدل کسی نیست که صرفا خوش اندام و با خوش چهره باشد بلکه باید استاندارهای خاصی را در زمینه های مختلف دارا باشد. مدل ها انواع مختلفی دارند: مدلهای فشن، مدل های اعضای بدن، مدل های لباس زیر و لباس شنا و ... که در ادامه به توضیح بیشتر درباره آنها میپردازیم.

 

 

مدل های فشن اکثرا برای نمایش مدلهای لباس استفاده می شوند. مدلینگ فشن شامل زیر مجموعه ای شامل: مدلینگ راهروهای فشن، مدلینگ کاتالوگ فشن، کمپین های تبلیغاتی، مدلهای سایز بزرگ و ریز اندام، مدلینگ توانایی فیزیکی و... می باشد. نخستین مدل فشن یک دختر فروشنده پاریسی به نام ماری ونت ورث (marie vernet worth) بود. او در سال، ۱۸۵۳ بعنوان نخستین مدل حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرد تا به همسرش فردریک ورث( پدر کوتور جهان کمک کند.

 

 

درباره خصوصیات فیزیکی یک مدل میتوان گفت که هر کشوری استاندارهای خاص خودش را در این زمینه دارد اما طبق نظر انجمن جهانی نمایندگی های فشن(ama) مدل های زن باید استاندارد حدود قدبالاتنه ۶۱، دور کمر، ۸۶و دور ران ۸۶سانتی متر را دارا باشند و قد آنها حداقل ۱۷۳ سانتی متر باشد. ابعاد میانگین برای مدل های مرد قد ۱۸۰ تا ۱۸۸ سانتی متر، وزنی بین ۶۴ تا ۷۵ و دور سینه بین ۳۸ تا ۴۲ میباشد. در سپتامبر ۲۰۱۶ مدل های بسیار لاغر از شرکت در فشن شوها محروم شدند. در چند سال اخیر چند مدل براثر کم اشتهایی فوت کرده اند.

 

 

و اما قسمت هیجان انگیز یعنی سوپر مدل ها، آنها مدل های برتر فشن هستند که مبالغ هنگفتی را درقبال نمایش خود دریافت می کنند. معمولا مجله های مد برای شهرت بیشتر و جذابیت بیشتر برای تصویر جلدشان از تصویر سوپرمدلها استفاده می کنند. در تصویر از سمت راست به ترتیب تصاویر: نوآمی کمپبل، میراندا کر، ایرینا شایک و کارلی کلاس از سوپر مدل های مشهور سالهای اخیر را مشاهده می کنید.

 

 

جالب است بدانید که آژانس‌های مدلینگ همیشه از بدن کامل مدل‌ها برای نمایش استفاده نمیکنند. بعضی از نمایند گی‌های مدلینگ بخش‌هایی دارند که مدل‌های مرد و زن اندام جذاب خاصی از بدنشان را نشان میدهند. مثلا مدل‌های دست برای جواهرات. محصولات ارایشی و جوراب و کفش و ... مدل‌های زن و مردی که ریزه اندام هستند و قد زیر ۰ 17دارند دراین قسمت موفق خواهندبود.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.