گالری ساعت علیزاده
آشنایی با خانواده های قدرتمند دنیای مد و فشن

آشنایی با خانواده های قدرتمند دنیای مد و فشن

چه این موضوع را دوست داشته باشیم و چه نه، مد و فشن در خون بعضی از خانواده ها جریان دارد و اعضای این خانواده ها تاثیری به مراتب بیشتر بر این صنعت دارند. در این مطلب با بعضی از این خانواده ها آشنا می شویم.

هنگامی که صحبت از اثرگذارترین خانواده‌ها در حوزه مد و فشن می‌شود بسیاری از ما به یاد خانواده حدید و کارداشیان می‌افتیم که در حوزه مدلینگ فعال هستند و لاین‌های آرایشی مربوط به خود را دارند اما در واقع خانواده‌هایی در تاریخ مد و فشن هستند که میراثی ماندگارتر برای این صنعت به یادگار گذاشتند. در این مطلب با این خانواده‌ها آشنا می‌شویم.

 

 

versace

در اواخر دهه 1970 جیانی ورساچه در کنار برادر و خواهرش، سانتو و دوناتلا برند خود را به نام ورساچه در ایتالیا تاسیس کرد. بعد از مرگ تراژیک جیانی در سال 1997 دوناتلا مدیریت برند را برعهده گرفته و دخترش آلگرا هم صاحب بخش عمده شرکت است.

 دوناتلا ورساچه (donatella versace) خواهر جیانی در سال ۱۹۵۵ در ایتالیا به دنیا آمد و با دو شخصیت تأثیرگذار در دنیای مد بزرگ شد. 

دوناتلا همچنان با طراحان تازه‌ای در این خط تولید همکاری کرد و خط تولید آتلیه ورساچه را دوباره احیا و برند ورساچه را به ستاره‌ای در آسمان مد تبدیل کرد. امروزه، ورساچه رنگین کمانی از محصولات لوکس گوناگون را تولید می‌کند. فرقی ندارد که آن چیز وسایل خانه باشد یا عطر، پوشاک یا مبلمان، ورساچه در همگی حرفی برای گفتن دارد. این شرکت همچنان صاحب دو هتل است. دوناتلا ورساچه حالا قهرمان و ایده آل هنری بسیاری از زنان هنرمند است. 

 

 

prada

ماریو پرادا در سال1913 شرکت خود را به عنوان عرضه کننده محصولات چرم تاسیس کرد. پس از مرگش در سال 1958 لوسیا، دختر او، مدیریت پرادا را به عهده گرفت تا این که در سال 1978 آن را به خواهرزاده ناتنی اش میوچا پرادا واگذار کرد. تحت مدیریت میوچا، پرادا برندهای دیگری را هم خریداری کرد.

 

 

ferragamo

سالواتوره فراگامو در سال 1927 این برند را در فلورانس بنیان گذاری کرد. این برند از برندهای مورد علاقه مرلین مونرو بود. پس از مرگ سالواتوره همسرش و شش فرزند او کسب و کار خانوادگی را اداره کردند. حالا نسل سوم این خانواده این برند را که در حوزه های مختلف وارد شده است اداره می کنند.

سالواتوره فراگامو ابداعات زیادی در دنیای مد انجام داد به ویژه زمانی که در کالیفرنیا فعالیت می کرد پاشنه های کفش گوه ای و کفی صدفی را ابداع کرد که نامرئی بودند و ابداعات دیگری که موفقیت و توسعه برند سالواتوره فراگامو را رقم زد.

 

 

fendi

در سال 1925 ادواردو و ادل فندی یک فروشگاه کوچک محصولات چرمی تاسیس کردند. پنج دختر این خانواده این کسب و کار کوچک را به ارث بردند و آن را تبدیل به یک برند در بازار کالاهای لوکس کردند. حالا سیلویا دختری از نسل سوم این خانواده این برند را اداره می کند.

یکی از مشهورترین خلاقیت های این برند از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با خلاقیت سیلویا ونتورینی باز می گردد. طراحی برای کیف دستی که به زیر بازوان می رسید. این طراحی که بالغ بر ۶۰۰ ورژن مختلف دارد، به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. سال ۲۰۰۵ سال افتتاح پلازا فندی در رم بود.

سال ۲۰۰۷، مهمترین اتفاق برای این برند، دفیله در چین و امتداد دیوار چین بود. ۴۴ مدل چینی به همراه ۴۴ مدل از سراسر دنیا برای این دفیله راه رفتند و طراحی های فندی را به نمایش گذاشتند.

فندی برای بسیاری از ستارگان هالیوود مثل نیکول کیدکمن، لیو تایلر، سلنا گومز، اوا مندز، لینزی لوهان و بسیاری دیگر لباس طراحی کرده و در حال حاضر در حدود بالای ۱۶۰ بوتیک در ۲۵ کشور در سراسر جهان شعبه دارد.

 

 

missoni

اوتاویو و رزیتا میسونی در سال 1953 کارگاه لباس های بافتنی خود را تاسیس کردند. پنج سال بعد آن ها اولین کالکشن لوکس برند خود را ارائه کردند. حالا مارگریتا نوه رزیتا و اوتاویو این برند را اداره کرده و به عنوان نماینده خانواده شناخته می شود.

 

 

hermes

هرمس از شناخته شده ترین و ثروتمند ترین برندها است. این برند در قرن 19 توسط تیری هرمس ایجاد شد. تا به حال 5 نسل از این خانواده، همچنان این برند را در صدر برندهای لوکس و پر طرفدار نگه داشته اند. حالا این برند بیش از یک دوجین وارث دارد.

برند هرمس اولین برندی می باشد که در فرانسه موفق به دریافت مجوز استفاده از زیپ شد و از آن در تولیدات خود استفاده کرد. درست در سال ۱۹۸۰ بود که این برند اولین پوشش گلف خود را تولید کرد و در دهه ۱۹۲۰ نیزتولید کیف های دستی چرم در دستور کارشان قرار گرفت.

محصولات برند هرمس تا به امروز توسط اشخاص نامدار و مطرح جهان مورد استفاده قرار گرفته است، از آنها می توان به ملکه الیزابت که از شال ها و دستمال گردنهای این برند استفاده میکند نام برد. تصویر آن در سال 1986 روی تمبرهای انگلستان منتشر شد. هلن میرن نیز در سال 2006 برای بازی در فیلم “ملکه – the queen”  از همین دستمال گردن ها استفاده کرد. از دیگر هنرپیشنه های مطرح هالیوود که از برند هرمس در کارهایشان استفاده کرده اند می توان به شارون استون، کامرون دیاز و آنه هاتاوی اشاره کرد که هر یک از آنها در فیلم های بسیار مطرح ایفای نقش کرده اند.

 

 

arnault

در پس هلدینگ فرانسوی چند ملیتی lvmh برنارد آرنو و خانواده اش قرار دارند. این شرکت پس از ادغام خانه مد لویی ویتون با شرکت موئه هنسی تشکیل شد. این خانواده از اثرگذارترین خانواده ها در حوزه مد و فشن هستند و برنارد از ثروتمند ترین مردان جهان است.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.