گالری ساعت علیزاده
لباس عروس رنگی، مد جدید یا قدیم؟

لباس عروس رنگی، مد جدید یا قدیم؟

لباس عروس رنگی از ترند هایی است که در دهه ی اخیرطرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است و هر ساله شاهد لباس عروس هایی با رنگ های کمتر دیده شده از جمله مشکی، طلایی، خاکستری، سبز و .... هستیم.

پوشش لباس عروس های رنگی در فرهنگ سنتی شرق و کشور هایی همانند ایران، چین، ویتنام، هند، ژاپن، کره‌ی جنوبی و... بسیار متداول و رایج بوده و هست اما پوشش لباس عر‌وس های مدرن و رنگی در فرهنگ غربی پدیده‌ای نسبتا نو ظهور است و در یک دهه‌ی اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
با پر رنگ شدن مفاهیمی مثل پذیرش خود، ابراز تفکرات و علایق شخصی در دنیای امروز افراد بیشتری به پوشش لباس عروس های خاص، منحصربفرد و رویایی روی آورده‌اند به طوری که طبق گزارشات طرفداران لباس عروس های رنگی رو به افزایش هستند و در سال ۲۰۱۹ میل به پوشش لباس عروس های رنگی در جوامع غربی ۲۰٪ اعلام شده است.

لباس عروس رنگی از ترند هایی است که در دهه ی اخیرطرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است و هر ساله شاهد لباس عروس هایی با رنگ های کمتر دیده شده از جمله مشکی، طلایی، خاکستری، سبز و .... هستیم. اما لباس عروس های رنگی از ترندهای جدید هستند یا قدیمی؟

 

 

در حقیقت لباس های عروس طبق رسوم به صورت رنگی آماده و پوشیده می شد و بعد ها رنگ سفید به عنوان لباس عروس شهرت یافت. برای مثال در فرهنگ غربی و آیین مسیحیت لباس عروس به رنگ آبی پوشیده می شد. این رنگ برگرفته از مریم مقدس و نشانه ی پاکدامنی، پرهیزکاری و وفاداری فرد بود.

 

 

در عین حال افراد سطح بالای جامعه در جهان غرب زیباترین لباس های خود را در روز عروسی می پوشیدند اما افراد سطح پایین جامعه که توانایی خرید لباس های مجلل را نداشتند لباس های مشکی رنگ به تن می کردند. همچنین پوشش لباس عروس مشکی در اسکاندیناوی رایج بود.

 

 

اما در فرهنگ شرق پوشش لباس عروس های رنگی بسیار متداول بود. برای مثال در کشورهایی همانند چین، هند، ویتنام و پاکستان پوشش لباس عروس قرمز رنگ به نشانه ی خوش اقبالی پوشیده می شد. در عین حال پوشش عروس های ایرانی نیز وابسته به سنت فرهنگ رسوم و نوع پوشش هر قوم بود.

 

 

اما لباس عروس سفید از چه زمانی رایج شد؟

در سال 1840 ملکه ویکتوریا تصمیم می گیرد تا مراسم عروسی لباس سفید رنگ به تن کند. از آن زمان درباریان و خانم های سطح بالای جامعه تصمیم به پیروی از ملکه می گیرند و برای مراسم عروسی لباس سفید رنگ را انتخاب کنند.

 

 

پس از آن لباس عروس سفید رنگ به مرور زمان در سراسر دنیا رایج شد و تا به امروز یکی از اصلی ترین اجزاء مراسم عروسی به حساب می آید. اما در دهه ی اخیر و با افزایش علاقه به پوشش لباس عروس رنگی، طراحان لباس نیز مجموعه های لباس عروس را با تنوع رنگی بیشتر طراحی می کنند.

 

 

یکی از پیشروان طراحی در لباس عروس های رنگی خانم vera wang است که سبک طراحی متفاوتی دارد و با منابع الهام خاصی هر مجموعه را طراحی می کند. برای مثال او در مجموعه لباس عروس سال 2012 با الهام از جادوگران، راز و ابهام طراحی لباس انجام داده بود.

 

 

البته سلبریتی ها نیز علاقه ی بسیار زیادی نسبت به لباس عروس های رنگی نشان دادند برای مثال بازیگر anne hathaway سال 2012 در لباسی با تم صورتی و از طراحی های velentino ازدواج کرد. پس از آن و به مرور زمان استفاده از لباس عروس های رنگی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

 

 

بازیگر مشهور angelina jolie سال 2014 در لباسی از versace ازدواج کرد. اما قسمت جالب تور این لباس بود که با استفاده از نقاشی کودکان او تزئین شده بود. استفاده از جزئیات رنگی در فرهنگ غرب تا قبل از این کم سابقه بود و این طراحی ویژه باعث محبوبیت جزئیات رنگی شد.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.