گالری ساعت علیزاده
شکوه لباس های هالیوودی، هفته‌ی مد پاریس

شکوه لباس های هالیوودی، هفته‌ی مد پاریس

خانم Virginie Viard مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند chanel را در هفته‌ی مد پاریس به نمایش گذاشت.

خانم virginie viard مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند chanel را در هفته‌ی مد پاریس به نمایش گذاشت.

او از روزها قبل در صفحه‌ی رسمی برند عکس های سیاه و سفید از مدل‌ها و بازیگران که لباس های سبک کلاسیک این برند را به تن داشتند، منتشر کرده بود و با این‌کار قصد داشت تا موضوع اصلی این مجموعه را اعلام کند.

منبع الهام این مجموعه لباس های باشکوه هالیوودی بود.

به گفته‌ی او یکی از زیباترین بخش های هالیوود در سال های ۱۹۳۰ لباس های باشکوه بر روی فرش قرمز بوده است که همه با دیدن این زیبایی مسحور کننده به وجد می‌آمدند و آن استایل‌ها ماندگار می‌شدند.

مدیر هنری و برند chanel خانم virginie viard مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند chanel را در هفته‌ی مد پاریس به نمایش گذاشت. این بزرگترین نمایش این برند پس از فوت طراح افسانه ای karl lagerfeld بود.

 

 

این نمایش در یک فضای بزرگ با نوشته ی نام برند به فرم علامت هالیوود با ارتفاع 15 متر، محیط سفید رنگ به همراه لباس های رنگی اجرا شد. این مجموعه برگرفته از شکوه و زیبایی لباس های هالیوودی در گذشته بود.

 

 

مدیر هنری برند ایده ی اصلی طراحی این مجموعه را از زندگی و تاریخچه ی طراحی های موسس برند gabrielle "coco" chanel در مرکز فیلم برداری هالیوود یا tinseltown گرفته بود.

 

 

او در سال های 1930 بنا به درخواست های مکرر استودیوی فیلم سازی، طراحی لباس بازیگران را قبول کرد و برای افراد مشهوری چون greta garbo، katharine، hepburn، marlene، dietrich، gloria swanson طراحی لباس انجام داد.

 

 

مدیر هنری برند برای طراحی این مجموعه برخی از لباس های قدیمی را به روزرسانی کرده است و در مصاحبه ای گفت: من در این مجموعه بدون پیروی از الگوهای قدیمی می خواستم لباس هایی لذت بخش، رنگارنگ و سرشار از حس زندگی طراحی کنم.

من برای طراحی این مجموعه به جنبه ی دوست داشتنی از سینما خارج از عالم فیلم فکر می کردم فرش قرمزهایی که بازیگران با لباس های باشکوه در آن راه می رفتند و طرفدارانی که از دور آن ها را تشویق می کردند. من عاشق این بخش از صنعت سینما هستم.

 

 

از نکات جالب این اجرا حضور مدل پلاس سایز با سایز بزرگ jill kortleve برخلاف سبک کلاسیک برند بود. همچنین نمایشگاه لباس طراحی های قدیمی خانم کوکو شنل برای اولین بار از هفته ی قبل از اجرا در یکی از موزه های فرانسه به نمایش درآمده بود.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.