گالری ساعت علیزاده
لباس های ایتالیایی با طرح بته‌جقه‌ی ایرانی/مجموعه‌ی پاییز ۲۰۲۱ لباس مردانه برند ایتالیایی etro

لباس های ایتالیایی با طرح بته‌جقه‌ی ایرانی/مجموعه‌ی پاییز ۲۰۲۱ لباس مردانه برند ایتالیایی etro

برند ایتالیایی etro مجموعه پاییزی 2021 لباس های مردانه را در هفته مد میلان به صورت مجازی ارائه کرد و از جالب ترین بخش های این مجموعه، استفاده از طرح بته جقه ی ایرانی و هندی در پارچه ی لباس ها و اکسسوری هایی مثل کوله پشتی بود.

برند ایتالیایی etro مجموعه‌ی پاییز ۲۰۲۱ لباس های مردانه را در هفته‌ی مد میلان به صورت مجازی ارائه کرد و از جالب ترین بخش های این مجموعه استفاده از طرح بته‌جقه‌ی ایرانی بر روی لباس‌ها بود. و البته این دفعه‌ی اول نبود!

در حقیقت طرح بته‌جقه‌ی ایرانی یکی از شناخته شده ترین طرح های این برند ایتالیایی است.

از دیگر نکات جالب این برند تلاش برای طراحی لباس های نه روزمره و نه مجلسی بود. این اجرا شامل استایل های بسیار متنوع به همراه اکسسوری های خاص و جدید بود.

برند ایتالیایی etro مجموعه پاییزی 2021 لباس های مردانه را در هفته مد میلان به صورت مجازی ارائه کرد و از جالب ترین بخش های این مجموعه، استفاده از طرح بته جقه ی ایرانی و هندی در پارچه ی لباس ها و اکسسوری هایی مثل کوله پشتی بود.

 

 

 

اما چرا یک برند ایتالیایی از طرح بته جقه استفاده می کند؟

موسس برند gimmo etro به سفر دور دنیا و طرح های بولد و خاص علاقه ی ویژه ای داشت. او در سال 1968 برای اولین بار از شکل بته جقه در پارچه ها استفاده می کند که بعدها به پترن این برند مشهور می شود.

 

 

به گفته ی طراح خلاق برند kean etro همه ی ما پس از کرونا استایل های متفاوت و خاص خودمان را خواهیم داشت و علاقه ی ما نقش مهمی خواهد داشت. به همین علت این مجموعه با تمرکز بر روی لباس های نه روزانه، نه مجلسی طراحی شده است.

 

 

این مجموعه بر اساس شعر hymn to joy که nry van dyke برای سمفونی 9 بتهوون با مفهوم انسان دوستی در سال 1907 نوشته شده بود و مفهوم «خورشید پس از طوفان دوباره می درخشد» طراحی شده است.

 

 

از دیگر نکات جالب این مجموعه استفاده ی طرح متفاوت پارچه ها مثل طرح پوست پلنگ به همراه پالت رنگی متنوع و غالبا قهوه ای و قرمز بود. طبق اعلام برند ما به روحیه و انرژی بیشتری نیاز داریم که رنگ ها و طرح های متنوع، این انرژی را به ما باز می گردانند.

 

 

این برند برای حمایت از مد پایدار و توجه به محیط زیست از پارچه های ژاکارد موجود و نو در انبار بخش زنانه ی برند استفاده کرده بود. پارچه ی ژاکارد نوعی پارچه ی طرح دار و آهار دار است که نقوش آن در تار و پود پارچه بافته می شود.

 

 

استایل های ارائه شده در این مجموعه کاملا متفاوت بود و تلفیقی از لباس های رسمی و لباس های اسپرت حتی پانچو بود. در این بین استایل هایی از دهه های 70 و 80 میلادی نیز به چشم می خورد.

 

 

در این اجرا شاهد تنوع اکسسوری نیز هستیم. کفش های طراحی شده برای این اجرا شامل مدل های نسبتا رسمی و مردانه و همچنین اسپرت و ورزشی بودند. کیف های این مجموعه نیز دارای تنوع مدل های اسپرت، امروزی و تلفیقی بودند.

 

 

این اجرا در نهایت با حرکت تمامی مدل ها به سمت نور و ورود به دنیای خارج از محل نمایش به اتمام می رسد که می توان گفت نمادی از تغییر زاویه ی نور و زاویه ی دید انسان ها و همچنین حس آزادی است.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.