گالری ساعت علیزاده
طراحی لباس با الهام از زندگی کوکو شنل

طراحی لباس با الهام از زندگی کوکو شنل

مجموعه‌ی 2021 METIERS D ART  برند Chanel در عمارت Château de Chenonceau فرانسه به صورت مجازی به اجرا درآمد. این مجموعه بنا به حفظ سلامت تنها با حضور سفیر جدید برند یعنی kristen stewart برگزار شد.

برند فرانسوی و مشهور chanel طبق رسم هر ساله مجموعه‌ی' metiers d art را در عمارت château de chenonceau در شمال فرانسه به نمایش گذاشت. این عمارت پس از کاخ ورسای یکی مهم‌ترین عمارت های فرانسه به حساب می‌آید‌.

این مجموعه جدا از اجرا های فصلی، هرساله از طرف برند به شکل جداگانه برگزار می‌شود. این عبارت به معنی «متخصصان هنر» است و منبع الهام این مجموعه‌ها معرفی بخشی از زندگی موسس برند coco chanel است.

این برند برای زنده نگهداشتن هنر فرانسوی و زنده نگهداشتن کارگاه های تخصصی فرانسه، برای این مجموعه از کارگاه های متفاوتی استفاده می‌کند. این کارگاه‌ها توسط به مرور زمان توسط برند chanel خریداری شده‌اند اما به انحصار برای مجموعه های این برند فعالیت نمی‌کنند.

این مجموعه طبق رسوم در کشور های دیگر همانند مسکو، چین و... به نمایش گذاشته می‌شد اما امسال بنا به حفظ سلامتی به صورت مجازی ارائه شد.
تنها تماشاگر حاضر در محل خانم kristen stewart سفیر جدید برند بود.

 

 

مجموعه‌ی 2021 metiers d' art  برند chanel در عمارت château de chenonceau فرانسه به صورت مجازی به اجرا درآمد. این مجموعه بنا به حفظ سلامت تنها با حضور سفیر جدید برند یعنی kristen stewart برگزار شد.

 

 

دامن های چهارخانه در این مجموعه برگرفته از زمین محل اجرا هستند. مجموعه metiers d' art این برند به طور معمول با کمک کارگاه های تخصصی و جدا از کارگاه های برند، آماده سازی می شود و با الهام از زندگی و نحوه ی پوشش موسس برند خانم کوکو شنل طراحی و اجرا می شود.

 

 

 

پارچه ی لباس ها، کیف، کلاه، کفش، سوزن دوزی، ساخت دکمه و .... در این نوع مجموعه ها با استفاده از هنر دست آماده می شود. مدیر هنری برند virginie viard برای درخشش پارچه ها از تکنیک مخصوص طراح افسانه ای lagerfeld در سال 1938 استفاده کرده بود.

 

 

از نکات جالب توجه در این برند پوشش لِگ یا ساپورت های رنگی، تلفیق پارچه های کلاسیک برند و طرح های نسبتا مدرن و تنوع زیاد تزئینات و اشکال به کار رفته در طرح پارچه ی لباس ها بود. به گفته ی مدیر هنری برند علت انتخاب این مکان برای اجرا و طراحی لباس،تاریخ جالب و منحصر به فرد آن است.

 

 

این مکان در قرن 16 شاهد حضور ملکه ی ایتالیایی فرانسه خانم catherine de' medici همسر پادشاه هِنری دوم و از دیگر همسران تاثیرگذار و ثروتمند او خانم diane de poitiers بوده است که به عقیده ی مدیر هنری برند، تشابه زیادی میان شخصیت کوکو شنل و این بانوان وجود دارد.

 

 

طبق گفته ی او خانم کوکو شنل در طراحی جواهرات و لباس ها از نشانه های قرن 16 بسیار زیاد استفاده می کرد. برای مثال لباس مخمل و تورهای چین دار روی لباس های او نشانه ی لباس های قرن 16 یا عصر رُنسانس بوده است. چکمه های این مجموعه نیز با الهام از عصر رنسانس طراحی شده اند.

 

 

از بیشترین علائم دیده شده در گوشواره، گردنبند، کمربند روی دکمه های لباس و حتی کیف ها دو حرف cc است که به امضای این برند مشهور هستند. اما طبق گفته ی مدیر هنری برند خانم catherine de' medici نیز از این دو حرف برای معرفی خود استفاده می کرد.

 

 

همچنین تزئینات و دوخت های روی لباس ها با الهام از گل های سفید رنگ لباس های قرن 16 و گل های موجود در باغ این عمارت طراحی شده است. همچنین قد بلند کت های این مجموعه با الهام از طول دامن و لباس های دو بانوی تاریخی به شکل بلند طراحی شده بودند.

 

 

از زیباترین لباس های این مجموعه، قطعات پایانی بودند. در این لباس ها شکل این قسمت از عمارت که به عنوان گالری مورد استفاده قرار می گرفت، به صورت مستقیم روی کمربند و بخش بالایی لباس نقاشی و دوخته شده بودند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.