گالری ساعت علیزاده
لباس های شرقی هفته مد پاریس/ مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند dior

لباس های شرقی هفته مد پاریس/ مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند dior

مدیر هنری و ایتالیایی برند dior خانم maria grazia chiuri مجموعه ی لباس بهار و تابستان 2021 را با تم کلیسایی و لباس هایی برگرفته شده از شرق طراحی کرده بود در هفته مد پاریس به نمایش گذاشت.

یکی از جالب ترین مجموعه های ارائه شده تا به حال مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند dior است.

مدیر هنری برند خانم chiuri قصد داشتند تا در این مجموعه فرم و برش های جدیدی را ارائه دهند. در نهایت کت هایی طراحی کردند که بسیار شبیه به مانتو های ایرانی بود!

به گفته‌ی او ما درحال حاضر بیشتر وقتمان را در خانه می‌گذرانیم و نیاز داریم تا ارتباط نزدیکتری با لباس هایمان برقرار کنیم.

به گفته‌ی او رنگ های انتخاب شده برای این مجموعه به گونه‌ای هستند که در صبح‌ها به شما انرژی ببخشند.

از قسمت های جالب این مجموعه، شیشه های ۷ متری محل اجرا بودند که روی آن‌ها با اکرلیک نقاشی های فمنیستی کشیده شده بودند و هم زمان با اجرا آهنگ هایی به سبک اپرا و آواز های کلیسایی خوانده می‌شد.

 

 

مدیر هنری و ایتالیایی برند dior خانم maria grazia chiuri مجموعه ی لباس بهار و تابستان 2021 را با تم کلیسایی و لباس هایی برگرفته شده از شرق طراحی کرده بود در هفته مد پاریس به نمایش گذاشت.

 

 

محیط این اجرا با شیشه های هفت متری و نمایش نقاشی های هنرمند lucia marcucci به سبک اکرلیک که در دهه 60 میلادی از آزادی زنان در طول تاریخ سخن می گفت تزئین شده بود و همزمان با اجرا آهنگ هایی به سبک اپرا و آواز های کلیسایی خوانده می شد.

 

 

به نوشته ی مجله ی وگ بیشتر این لباس ها حالت شرقی و آزاد داشتند و به دور از سبک اصلی برند دیور یعنی برش های تنگ و خانمانه بودند. در عین حال این لباس ها بیشتر حالت لباس های آزادانه و گل دار دهه ی 60-70 میلادی را داشتند که با کلاه های عمامه شکل و گوشواره های بزرگ طلایی همراه شده بودند.

 

 

 

به گفته ی مدیر هنری برند برای مدت طولانی لباس ها نشان دهنده ی تفکرات و اعتقادات ما برای دیگران بودند اما زندگی ما امروزه بیشتر حالت شخصی و خصوصی دارد و به همین خاطر می توان گفت که ما ارتباطی خصوصی تر و صمیمانه تری با آن ها برقرار کردیم. لباس های ما باید منعکس کننده ی سبک زندگی جدیدمان باشند.

 

 

به گفته ی مدیر هنری برند منبع الهام این کت ها از طرح و نقاشی است که به وسیله ی موسس برند یعنی کریستین دیور در سال 1957 برای ژاپن طراحی شده بود. او ایده ی لباس را با طرح های شرقی ادغام و از لحاظ طول و عرض آن را بزرگ تر کرده بود.

 

 

ایده ی طراحی این کت ها برای حس راحتی بیشتر در خانه بود و پالت رنگی انتخاب شده که شامل زرد، قرمز و آبی بود. برای انرژی بخشی و حس مثبت انتخاب شده بودند.

جالب است بدانیم که پارچه های این مجموعه به وسیله ی خانم های اندونزی دوخته و بافته شده بودند چون آن ها متخصص در بافت یک نوع طرح خاص هستند.

 

 

همچنین خانم  chiuri اولین خانم فمنیستی است که مدیریت هنری یک برند را به دست گرفته است و او برای طراحی این مجموعه از استایل و لباس های شخصی دو خانم فعال در زمینه فمنیست susan sontag، virginia woolf الهام گرفته بود.

 

 

لباس های این مجموعه همگی حالت آزاد داشتند. شلوارهای آزاد همراه با پیراهن دکمه دار و کت های بلندی که می توان گفت شباهت زیادی به مانتوهای ایرانی دارد و البته پیراهن های بلند و گل دار همراه با کمربند هایی نازک که استایل را تکمیل می کردند از ویژگی های این مجموعه ی لباس بودند.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.