گالری ساعت علیزاده
طراحی لباس با الهام از شهر فلورانس/ مجموعه ی کوتوق بهار و تابستان 2021  برند dolce and gabbana

طراحی لباس با الهام از شهر فلورانس/ مجموعه ی کوتوق بهار و تابستان 2021 برند dolce and gabbana

طراحان برند dolce and gabbana برای ارائه ی مجموعه ی کوتوق بهار و تابستان سال 2021 از شهر فلورانس ایتالیا سال 1951 الهام گرفتند. آنان مانند همیشه به کمک فرهنگ و تاریخ و هنر تفکرات خود را بیان کردند.

طراحان خلاق برند dolce and gabbana بار دیگر دست به حرکتی خلاقانه زدند.

آنان علاقه‌ی زیادی به سخن گفتن از زبان تاریخ و هنر دارند و اینبار از طریق شهر تاریخی فلورانس و با زبان هنر طراحی لباس سخن گفتند.

آنان در نامه‌ای به نشریات بین المللی که امکان حضور در مراسم را نداشتند نوشتند: می‌دانیم که بحران به وجود آمده چراغ های خلاقیت هنرمندان و دنیای مد را خاموش کرده است، اما این چیز بدی نیست!

این برای همه‌ی ما یک فرصت است تا همانند دوران رنسانس ( رنسانس انقلاب روشن‌فکری و تغییر در فرهنگ، هنر و تفکر اروپا است که از فلورانس ایتالیا شروع شد) شاهد تولد دوباره‌ی این صنعت باشیم.

آنان می‌دانستند که به علت بحران به وجود آمده امکان حضور فیزیکی بسیاری از میهمانان وجود ندارد بنابراین مکانی را برای اجرا انتخاب کردند تا به تماشاگران دیجیتالی نیز حس حضور و لذت از اجرا را منتقل کنند.

طراحان برند dolce and gabbana برای ارائه ی مجموعه ی کوتوق بهار و تابستان سال 2021 از شهر فلورانس ایتالیا سال 1951 الهام گرفتند. آنان مانند همیشه به کمک فرهنگ و تاریخ و هنر تفکرات خود را بیان کردند.

 

 

آنان اعتقاد دارند که بحران کرونا چراغ های دنیای مد را خاموش کرده است و این دوران تولدی دوباره برای هنرمندان است. همانند دوران رنسانس ایتالیا که انقلاب فرهنگی، تفکری و مذهبی از فلورانس شروع شد و باعث تولد دوباره ی اروپا شد.

 

 

آنان از تکنیک های کوتوق و دست دوزی های قدیمی ایتالیا برای تزئینات این لباس ها استفاده کرده بودند و در بسیاری از لباس ها از پارچه های ساتن و تور استفاده کرده بودند تا بتوانند با دست مناظر تاریخی و به یاد ماندنی فلورانس را نقاشی کنند.

 

 

به نقل از مجله ی وگ جنس تزئینات استفاده شده در لباس ها از الماس و کریستال تا مواردی همچون مرجان دریایی و پر متفاوت بوده است و مراحل دوخت تمامی آنان به صورت دوخت با دست انجام شده است.

 

 

از نکات جالب توجه این اجرا طراحی کلاه و تزئینات هماهنگ کفش ها است که بر پایه ی طراحی های سال 1951 ایتالیا یعنی شروع رسمی صنعت مد و فشن امروزه انجام شده است.

 

 

طبق رسوم گذشته ی این شهر در قرن شانزدهم هنرمندان از مواد اولیه ی موجود در کارگاه های خود استفاده می کردند که به اصلاح botteghe گفته می شد و طراحان برند از این امر الهام گرفتند و با مواد موجود در کارگاه ها این مجموعه را خلق کردند. 

 

 

این فشن شو در باغ و عمارت villa bardini فلورانس به نمایش درآمد. علت انتخاب این مکان پله های طولانی، معماری و مجسمه های قدیمی آن است که حس ورود و حضور در مکان حقیقی را به بینندگان دیجیتال نیز منتقل می کند.

 

 

می توان گفت این مجموعه یکی از رنگارنگ ترین مجموعه های ارائه شده برای فصل بهار و تابستان بود. حالت و برش لباس ها تنوع بسیار زیادی داشتند و به سبک قدیمی و سنتی اما با نوآوری و خلاقیت طراحی شده بودند.

 

 

 

در نهایت این کارناوال رنگی در شب زیبای باغ و عمارت شهر فلورانس به پایان رسید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.