گالری ساعت علیزاده
مجموعه‌ی لباسِ تئاتر رویاها/  مجموعه‌ی اوت کوتوق بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند elie saab

مجموعه‌ی لباسِ تئاتر رویاها/ مجموعه‌ی اوت کوتوق بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند elie saab

طراح لباس مشهور لبنانی elie saab مجموعه‌ی اوت کوتوق بهار و تابستان ۲۰۲۱ را سه هفته پس از اتمام هفته‌ی مد پاریس ارائه داد.

طراح لباس مشهور لبنانی elie saab مجموعه‌ی اوت کوتوق بهار و تابستان ۲۰۲۱ را سه هفته پس از اتمام هفته‌ی مد پاریس ارائه داد.

این مجموعه راجع به امیدواری از زبان هنر و مد است. لباس هایی رویایی از آینده برای گذراندن لحظات خوشایند و فرار از مسائل زمان حال
او‌ درباره‌ی این مجموعه توضیح می‌دهد: مشکلات موجود باعث شد تا من به ریشه های اصلی‌ام بازگردم. من تمامی کارهایم را برای مردمان کشورم و نسل جوان ارائه می‌دهم تا به آن‌ها یک فضا، رویا بدهم.

داستان اصلی این مجموعه درباره‌ی پسری است که رویا های بزرگی در سر دارد و برگرفته از خاطرات کودکی طراح مجموعه است.

حادثه‌ی رخ داده در زادگاه او بیروت و مشکلات ویروس کرونا باعث تاخیر او در آماده سازی مجموعه شد. درنهایت این مجموعه با تلاش ۴۰۰ نفر از کارکنان به صورت دور کاری آماده شد‌.

مجموعه ی اوت کوتوق طراح مشهور لبنانی elle saab به نام le theatre du reve یا «تئاتر رویاها» به صورت مجازی ارائه شد. این ارائه ی ویدیویی روایتگر داستان طراح برند است و با یک پسر کوچک که رویاهای بزرگی در سر دارد شروع می شود.

طراح و موسس برند در این باره توضیح داد: با تمام اتفاقاتی که انفجار بیروت و ویروس کرونا برای ما به ارمغان آورد، بیش از پیش به رویاها نیاز داریم. من باور دارم که وقتی لباس های زیبا ارائه می دهیم، این امید را به مردمان و نسل جوان می دهیم که همیشه چیزهای زیبا برای ادامه دادن وجود دارند.

این مجموعه ی به خصوص برخلاف دیگر مجموعه های این طراح مشهور، دارای لباس های نمایشی با حجم و برش های اغراق آمیز بود. پارچه های مملو از تزئینات، تنوع بالای پارچه، تلفیق المان های قرن 19 میلادی با المان های امروزی در طراحی لباس از ویژگی های این مجموعه بود.

 

 

برای انتقال حس رویایی و نمایشی بودن لباس ها، تزئینات روی سر مدل ها با استفاده از پَر، مروارید و جواهرات که در به کار می رفت moulin rouge نمایش های پاریسی در هماهنگی با تزئینات روی لباس ها استفاده شده بود.

 

 

 

نکته ی جالب در طراحی این لباس ها، استفاده از انواع شنل بود که یادآور نقش قهرمانان در داستان ها است. از دیگر ویژگی های جالب این مجموعه می توان به چکمه های بلند و هماهنگ با لباس ها اشاره کرد که می توان آن ها را با شلوارهای لِگ اشتباه گرفت.

 

 

 

پالت رنگی این مجموعه همانند دیگر مجموعه های این طراح شامل رنگ های متنوعی مثل تم آبی و سبز، بنفش، صورتی، خاکستری، سفید و مشکی بود. اکسسوری های استفاده شده در این فشن شو، همانند گوشواره ها حالت اغراق آمیز داشتند و بیشتر با مروارید تزئین شده بودند.

 

 

 

 

به گفته ی طراح برند: لباس های این مجموعه دارای جزئیات بسیار هستند و حالت اغراق آمیز برخی از آنان نمایشی است و کاربرد کمتری دارد. اما این مجموعه بر پایه ی رویا داشتن و رویا دیدن طراحی شده و به عقیده ی من رویا باید اغراق آمیز و دست نیافتنی باشند.

 

 

در بخش پایانی این مجموعه، خلاقیت در پارچه های به کار رفته، نحوه ی برش و دوخت لباس ها کاملا مشهود است. دنباله ی بلند لباس ها، آستین های اغراق آمیز، فرم نامتقارن لباس ها و تزئینات متفاوت از ویژگی های این بخش هستند.

این مجموعه در نهایت با ارائه ی لباس عروسی با حجم زیاد، بالاتنه ی طراحی شده با الهام از قرن 19 و تزئیناتی ظریف و زیبا به پایان رسید. و رویا همچنان ادامه دارند.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.