گالری ساعت علیزاده
چگونه استایل شخصی داشته باشیم؟

چگونه استایل شخصی داشته باشیم؟

کلمه‌ی استایل یا style مخفف و کوچک شده‌ی personal style یا استایل شخصی است. استایل یعنی یک راه بیانِ منحصربفرد برای نشان دادن شخصیت و اعتماد بنفس فرد است.

استایل شخصی چیست؟

 استایل یعنی یک راه بیانِ منحصربفرد برای نشان دادن شخصیت و اعتماد بنفس فرد است.
از جمله مواردی که شخصیت و استایل را شکل می‌دهند شامل محل زندگی و جغرافیا، آب و هوا، فرهنگ، سنت‌و باور های فرد، اقتصاد، سیاست و هنجار های اجتماعی است.

 استایل شخصی یک فرد بیشتر نشان دهنده‌ی علایق او است. زیرا تمامی اجزاء استفاده شده مانند لباس، اکسسوری و رنگ ها انتخاب شخصی او است. استایل شخصی هر فرد ماندگار و منحصربفرد است.

 در واقع استایل معرف شخصیت شما در جامعه است قبل از اینکه سخن بگویید.

 

 

اولین و مهم‌ترین قدم‌ها کدام است؟

 شناخت شخصیت، هویت، کار و پیام استایل شخصی از اولین و مهم‌ترین بخش‌ها برای داشتن استایل شخصی است. برای درک بهتر تصور و هدفمان از استایلی که می سازیم باید سوال هایی را از خود بپرسیم و سفری به درون داشته باشیم و بدانیم که چه ویژگی های شخصیتی داریم.برای مثال باید از خود بپرسیم که آیا من فردی آرام هستم و ترجیح می‌دهم استایل و ظاهرم جلب توجه زیادی نداشته باشد یا فردی پرانرژی و ریسک پذیر هستم که دوست دارم در هر جایی جلب توجه کنیم؟

در قدم بعد باید هویتمان را پیدا کنیم. در این مرحله باید هویت فردی یا به زبان ساده‌تر کسی که هستیم را پیدا کنیم. به همین علت از خود می‌پرسیم که من چه کسی هستم؟ چه چیز هایی در ظاهر من وجود دارد که باعث تفاوت من با دیگران است؟ آیا چشمانی روشن دارم؟ پوست زیبایی دارم؟

سپس باید نگاهی به حرفه‌ی کاری و مورد علاقه‌ی خود بیندازیم. چه کاری انجام می‌دهم؟ شغل من بیشتر رسمی است و  دارای یونیفرم است یا شغلی آزادانه‌تر دارم و هنرمند هستم؟

و در آخر پیام استایل را مشخص می‌کنیم. هدف از این استایل چیست؟ آیا می‌خواهم اعتماد بنفس و موفقیتم را به نمایش بگذاریم یا خودم را یک فرد راحت و ورزشی معرفی کنم؟

پس از دریافت پاسخ های اصلی ساخت استایل شخصی را شروع می‌کنیم.

اما از کجا شروع کنیم؟

 

رنگ های مورد علاقه‌ی خود را بشناسید

برخی رنگ هایی را به صورت ثابت دوست دارند و برخی رنگ های متفاوتی را با توجه به حالات متفاوت روحی و ذهنی خود در زمان های متفاوت دوست دارند. برای یک انتخاب هوشمندانه‌تر بهتر است رنگ‌ها را با توجه به رنگ پوست و مو، رنگ چشم و احساس خود انتخاب کنیم.

 

شکل بدنی خود را بشناسید

هرشخصی جدا از شکل بدن، رنگ پوست و مذهب زیباست و آزادی پوشش هر لباسی را دارد. اما به توصیه‌ی استایلیست‌ها بهتر است که شکل بدنی خود را بدانیم و لباس هایی را انتخاب کنیم که به زیبایی هایمان جلوه‌ی بیشتری دهد و بدن ما را بی نقص و فوق العاده نشان دهد. اما نکته‌ی مورد توجه در این قسمت ایجاد حس خوب و مثبت در خود است و نباید نسبت به خود سخت گیر باشیم.

 

لباس و اکسسوری های مورد علاقه‌ی خود را بشناسید

ما در حال حاضر در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و امکان دریافت به روزترین ترند‌ها و اطلاعات در کسری از ثانیه وجود دارد. در گوشی یا  کامپیوتر خود فایلی درست کنید و عکس لباس و اکسسوری های مورد علاقه‌ی خود را در این پوشه جمع آوری کنید. حتی اگر این لباس در تن یکی از سلبریتی‌های مشهور است یا به صورت تبلیغات آن را دیده‌اید آن‌ها را جمع آوری کنید.

 


لباس یا اکسسوری های قابل استفاده را خریداری کنید

پس از شناخت قطعات مورد علاقه‌ی خود، پر استفاده‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. قطعا لباس و اکسسوری های زیادی مورد توجه و علاقه‌ی ما وجود دارد که بسیاری از آنان در استایل روزمره‌ی ما بلا استفاده هستند مانند لباس های مجلسی و لباس عروس. گاهی این قطعات توجه ما را به خود جلب می‌کنند اما با خود می‌گوییم که اگر مثلا یقه‌ی آن متفاوت بود آن را می‌خریدیم و به تن می‌کردیم.در این قسمت شما می‌توانید تفکرات خود را با یک خیاط در میان بگذارید و لباسی که دوست دارید را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات این است که از خود بپرسید حاضر هستید کدام یک از این قطعات را هر روز به تن داشته و واقعا عاشق آن هستید؟ کدام یک از این قطعات به حدی توجه شما را جلب کرده که هیچگاه برای شما خسته کننده نخواهد شد؟ سعی کنید لباس هایی را خریداری و جمع آوری کنید که استفاده‌ی زیادی برای شما داشته باشد.


کمد خود را بازبینی کنید

بسیاری از ما لباس هایی داریم که به امید لاغر شدن، چاق شدن یا یادگاری نگهداشته‌ایم و گاهی اوقات حتی لباس هایی را داریم که دیگر دوستشان نداریم و قدیمی هستند. این قطعات کمد شما را پر نگهداشته و به شما حس بی نیازی می‌دهد اما در واقع هیچکدام از آن‌ها قابل استفاده نیستند. کمد خود را بازبینی کنید و لباس های غیرقابل استفاده را با لباس های قابل استفاده و متناسب با استایل شخصی خود جایگزین کنید. طبق راهنمایی استایلیست‌‌ها چند لباس از ضروریات استایل همیشگی یک خانم هستند که شامل بلوز و تی‌شرت سفید، شلوار مشکی و جین، کفش ساده و پاشنه بلند مشکی و سفید و پیراهن مجلسی مشکی است.

 

امضای شخصی داشته باشید

امضای شخصی به معنای یک نشانه در استایل است که منحصربفرد و یادآور شخص است. برای مثال شما یک گردنبند قدیمی دارید که از گذشتگان به دست شما رسیده و علاقه‌ی زیادی به آن دارید، یا مثلا رنگ مورد علاقه‌ی شما آبی است و در همه‌ی استایل های شما به چشم می‌خورد، یا حتی رژ لبی دارید که عضو جدا ناپدیر از استایل شما است

اگر علاقه‌مند به موفقیت هستید استایل داشته باشید! مهم‌ترین قضیه در استایل شخصی پوشیدن لباس و اکسسوری با رنگ و شکل مورد علاقه‌ی شما است. به همین علت این لباس‌ها به شما حس راحتی، اطمینان خاطر و اعتماد بنفس می‌دهد و حتی اگر مصاحبه‌ی تلفنی دارید این ظاهر به شما کمک خواهد کرد تا با قدرت موفق شوید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.