گالری ساعت علیزاده
طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل

طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل

طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل، یک پیش غذا و  فینگر فود خوشمزه و لذیذ را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه رول بورک مرغ ترکی با سس بشامل، یک پیش غذا و  فینگر فود خوشمزه و لذیذ را در ادامه مطلب بخوانید.

 

مواد لازم:

خمیر یوفکا: ۳ ورق

سینه مرغ: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

فلفل دلمه یا فلفل کاپیا قرمز رنگ: ۱ عدد

نخود فرنگی: ۱ کاسه کوچک

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل و نمک بمقدار لازم


مواد لازم برای سس بشامل:

کره: ۱/۵ قاشق غذاخوری

آرد: ۱/۵ قاشق غذاخوری

شیر: ۲ لیوان

کمی نمک


مواد لازم برای رومال بین خمیر:

کره: ۳ قاشق غذاخوری

روغن: ۳ قاشق غذاخوری


مواد لازم برای رومال بیرون خمیر:

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

روغن نباتی: ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه:

اول از همه، گوشت مرغ را پخته و خرد کنید. دو قاشق غذاخوری پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. فلفل خرد شده را به پیاز اضافه کرده و کمی بیشتر تفت دهید. در آخر، نخود فرنگی آبپز و نمك فلفل را اضافه و از روی اجاق گاز بردارید.

برای سس بشامل کره را ذوب کرده و به آرد اضافه کنید. آن را تفت دهید تا بوی آرد از بین برود و به تدریج شیر را اضافه کنید. نمک و مقدار کمی فلفل سیاه اضافه کرده و با گوشت مرغ آب پز و خرد شده مخلوط کنید. پیاز سرخ شده، فلفل قرمز و نخود فرنگی را نیز به مواد اضافه و خوب مخلوط کرده و کنار بگذارید.

کره و روغن را در قابلمه ذوب کنید. خمیر را روی پیشخوان پخش و مخلوط روغن ذوب شده را روی آن پخش کنید. حالا خمیر را تاکرده و روغن را دوباره به قسمت بالا و لبه‌ها بمالید. یک سوم ملات را روی قسمت طولانی خمیر گذاشته و رول کنید و به ضخامت دو بند انگشت آنها را برش بزنید.

رول‌های برش خورده را به صورت عمودی روی سینی بچینید و با قلمو زرده تخم مرغ مخلوط با روغن را روی لبه‌ها و دور خمیر بکشید. در انتها در فر ۱۹۰ درجه سانتیگراد و تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شود بپزید و بعد از بیرون آمدن اولین حرارت آنرا سرو کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.