گالری ساعت علیزاده
بررسی تازه ترین کالکشن کروز 2021/22 برند شنل

بررسی تازه ترین کالکشن کروز 2021/22 برند شنل

این کالکشن، اشاراتی به فرهنگ "مد" و فرهنگ "پانگ" دارد. این را به خوبی می توان در سرکش بودن بعضی از این استایل ها، رنگ های تیره و حتی آرایش چشم مدل ها مشاهده کرد.

ویرژیینیا ویارد، کارگردان هنری شنل برای جدیدترین کالکشن این برند، به سراغ یکی از زیباترین جاهای فرانسه رفته: پروانس؛ و شوی خود را در تپه های les- baux- de -provence اجرا کرد. 

این فضای گسترده اخیرا برای نمایشگاه های افراد سرشناسی همچون ونسان ونگوگ- آن هم با نور و رنگ به شکلی چشمگیر- استفاده شده بود. در سال 1960، ژان کوکتو، هنرمند، شاعر و فیلمساز فرانسوی از کانسپت همین فضا برای فیلم معروفش testament orpheus استفاده کرد.

 

 

ویارد در مورد این فیلم می گوید:"بسیار فیلم مدرن، تازه و تاثیرگذاری است". و خودش اذعان می کند که منبع الهام این کالکشن، فیلم کوکتو بوده است.

او در مورد این فضای معدن مانند می گوید: حس کردم لباس ها باید قوی ظاهر شوند و رنگ ها سیاه و سفید باشند. اگر چنین نبود که سراغ فضای دیگری مثل پترا و یا مصر می رفتیم.

 

 

 

"من عاشق چین دادن لباس در اوت کوتور هستم، اما حس کردم در این فضا و کانسپت، مدرن بودن کار را تحت الشعاع قرار می دهد، بنابراین از آن صرف نظر کردم".

 

 

گابریل کوکو شنل، کوکتو را از نزدیکان خود می شمارد. کوکتو چندین پرتره به یاد ماندنی از شنل، آثار و تصویر سازی های او تهیه کرده بود که همچنان جزو گنجینه میراث کوکو شنل است.

شنل و دوستانش برای معاشرت در آپارتمان مشهور او جمع می شدند. از آن روزها یادگارهایی باقی مانده، مانند نامه های کوکو شنل به دوستانش. ویارد از خواندن نامه های گابریل شنل به کوکتو بسیار سر وجد آمد و تصمیم گرفت به سراغ این هنرمند برود.

 

 

همانطور که ویارد گفت، در این کالکشن کمتر رنگی به جز سفید و مشکی دیده می شود، اما این خلاقیت طراح را محدود نکرده؛ بلکه او با ترکیب فرمها و وارد کردن پترنها، تنوع زیادی به 66 لوک (ظاهر کامل) طراحی شده داد.

 

 

یکی دیگر از المان هایی که به طور واضح در این کالکشن به نظر می رسد، استفاده از پارچه های توری است. این می تواند در قالب شِنِل یا متریال اصلی لباس باشد و یا جوراب شلواری ها، که چند لایه بودن لوک ها را به خوبی نشان می دهد.

 

 

ویارد در این کالکشن، اشاراتی به فرهنگ "مد" و فرهنگ "پانگ" دارد. این را به خوبی می توان در سرکش بودن بعضی از این استایل ها، رنگ های تیره و حتی آرایش چشم مدل ها مشاهده کرد.

 

 

اما در نهایت، حضور چشمگیر نیم بوت ها، که خود ویارد معتقد است با کفش های پاشنه بلند نمی توان ساعت ها در چنین لوکیشنی قدم زد و برای کاربردی تر کردن این کالکشن؛ از این نیم بوت ها استفاده کرده است. 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.